דיווח: הרב פרץ יסכים לקיום פריימריז

על פי מקורבים ליו"ר הבית היהודי, אם כל הצדדים במו"מ ידרשו פריימריז, הרב פרץ יאפשר את ההליך, על אף ההתנגדות שהביע בעבר. היום יצאו בבית היהודי במפקד חדש ובחידוש ההתפקדות למפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 20:17 יט בכסלו התשפ

דיווח: הרב פרץ יסכים לקיום פריימריז
הרב רפי פרץ, צילום: חדשות כיפה

הרב רפי פרץ יסכים לקיום פריימריז? אחרי הלחץ המופעל בשבועות האחרונים בנושא, ותמיכתם הפומבית של השר בצלאל סמוטריץ' מצד אחד וגם של ח"כ מוטי יוגב  - שהערב (ג'), בראיון לחדשות כיפה, הביע הסתייגות, מאחר שלא בטוח שיש מספיק זמן - במפלגתו הוא, גורמים בסביבת יו"ר הבית היהודי אומרים כי הוא עשוי לתמוך בפריימריז. כך דיווח הערב זאב קם ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, אם כל הצדדים המעורבים במשא ומתן לאחדות בציונות הדתית ידרשו את קיומו של פריימריז, בבית היהודי יאפשרו את ההליך, וייקחו בו חלק. זאת לאחר שהרב פרץ - אמנם לא בפומבי - הסתייג מקיומו של פריימריז. בכיר בבית היהודי אמר לחדשות כיפה לפני מספר ימים: "לא נהיה שותפים לפריימריז בציונות הדתית".

ראשי

יתמודדו בפריימריז? איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' במסגרת 'ימינה', בסבב הקודםצילום: חדשות כיפה

כזכור, בימים האחרונים הודיעו ראשי סניפים ופעילים בכירים במפלגה כי הם החלו לאסוף חתימות לקראת קיומם של פריימריז, בניגוד לעמדתו של הרב פרץ. באיחוד הלאומי הודיעו הערב כי "בבית היהודי לא נענו לקריאתנו לאחדות".

יש לציין שבהינתן קיומם של פריימריז בין כל מפלגות הציונות הדתית, סיכוייו של הרב רפי פרץ לזכות בהן נמוכים, כך על פי הסקרים המתפרסמים, ולסמוטריץ' או לאיילת שקד, אם תחליט להתמודד, סיכויים גבוהים בהרבה.