פעילים בבית היהודי מקדמים מהלך שיאפשר לשקד להתמודד לראשות המפלגה

גורמים המקורבים לאיילת שקד מפיצים מסמך בקרב בכירים במרכז הבית היהודי, שנועד לאפשר גם למי שאינו חבר מפלגה להתמודד על הראשות. האם שקד קיבלה החלטה?

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/12/19 22:07 יח בכסלו התשפ

פעילים בבית היהודי מקדמים מהלך שיאפשר לשקד להתמודד לראשות המפלגה
איילת שקד, צילום: יחצ

האם איילת שקד קיבלה החלטה היכן תתמודד בבחירות הקרובות? גורמים בסביבתה של מי שהובילה את רשימת 'ימינה' בבחירות האחרונות, מפיצים הערב (ב') טופס שהועבר מפעילים בולטים במפלגה בכירים לבכירים נוספים במרכז הבית היהודי, שמטרתו לקדם פריימריז במפלגה.

בטופס, המיועד ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ולמנכ"ל המפלגה ניר אורבך, מובאת הצעה לשינויים בחוקת המפלגה, כהוראת שעה לבחירות הקרובות, לפיהן חברי הרשימה של הבית היהודי לכנסת, וכן יו"ר הרשימה, ייבחרו במרכז המפלגה, כפי שהיה במערכת הבחירות של חודש אפריל.

הצעה נוספת ומשמעותית יותר, המוצעת במסמך, היא שינוי חוקת המפלגה, כך שכל מי שרוצה להתמודד על התפקיד יוכל לעשות זאת, בניגוד למציאות כיום, בה רק חברי מפלגה יכולים להתמודד.

המסמך שנשלח לבכירים במרכז הבית היהודי

המסמך שנשלח לבכירים במרכז הבית היהודיצילום: ללא

הסעיף הזה, לפיו "תבוטל תקופת האכשרה וכל אזרח ישראלי שיצהיר על נאמנותו לבית היהודי יוכל להתמודד בבחירות", נועד כמובן לאפשר לאיילת שקד, שאינה חברת המפלגה מאז פרשה ממנה יחד עם בנט להקמת הימין החדש, להתמודד על הראשות.

נזכיר כי איילת שקד טרם הודיעה על החלטתה באיזו מסגרת תתמודד בבחירות הקרובות. האם תישאר עם הימין החדש ונפתלי בנט, ותוצב כמספר 2 שלו, או שתחזור למפלגת הציונות הדתית. לפני ימים אחדים דווח כי שקד מתואמת עם יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', במטרה לקדם פריימריז כוללים בציונות הדתית. מהלך שנתפס כניסיון להדחת הרב רפי פרץ מראשות המפלגה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן