סער השיק קמפיין: "אין סיכוי שנתניהו יקים ממשלה, חייבים לחולל שינוי"

הח"כ המאתגר את נתניהו השיק את קמפיין הבחירות והצהיר: "לכאן לא הגיעו הערב בגלל אינטרסים. אלא בגלל אמונה גדולה". יו"ר המרכז ח"כ חיים כץ הגיע אך לא הצהיר על תמיכה בסער: "אם נתניהו יזמין אותי - אגיע גם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/19 19:50 יח בכסלו התשפ

סער השיק קמפיין: "אין סיכוי שנתניהו יקים ממשלה, חייבים לחולל שינוי"
גדעון סער בהשקת הקמפיין, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גדעון סער השיק קמפיין. לראשונה מזה שנים רבות, קם בליכוד מתחרה ישיר לראש הממשלה נתניהו. קשה למצוא בליכוד או במערכת הפוליטית מי שמאמין כי סער מסוגל להדיח את נתניהו מראשות התנועה, אך המירוץ - שיהיה קצר במיוחד ויסתיים כבר ביום חמישי הבא - מושך עניין רב, ובסביבתו של סער מדברים על כאלף איש שהגיעו הערב (ב') לכנס שהתקיים באור יהודה.

https://www.facebook.com/GideonSaarLikud/videos/499427090921694/

סער אמר באירוע השקת הקמפיין כי "כל אדם מבין שאין כל סיכוי שנתניהו ירכיב ממשלה חדשה אחרי הבחירות ב-2 במרץ. חייבים לחולל בשבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד".

עוד אמר סער בנאומו: "אין אדם אחר בפוליטיקה שעשיתי עבורו יותר מאשר נתניהו, ואני לא מתחרט על כך ולא אתחרט על כך לעולם. כי בנימין נתניהו הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד ומדינת ישראל ומראשי המשלה החשובים ביותר שהיו לנו וכך אני מבקש מכם להתייחס אליו". לדברי סער, ששימש כמזכיר הממשלה תחת נתניהו: "נתניהו הצית בלב העם את רוח המכבים, נאבק בהסכמי אוסלו והביא לישראל הישגים מדיניים גדולים. ואת האמת הזאת לא שכחתי, גם כשהוא פגע בי, גם כשהוא רדף אותי גם כשגמל לי רעה תחת טובה - כי תמיד השתדלתי להתמקד בטובת התנועה וטובת המדינה".

"וזה בדיוק מה שאני עושה, מהב שאנחנו עושים היום בקמפיין הזה. אנחנו דואגים לטובת הליכוד והמדינה. ואנחנו חייבים לראות את האמת, לומר את האמת - האמת הכואבת, העצובה, היא שראש הממשלה שיש לו הערכה גדולה בקרבנו חסום. הוא נחל גם תבוסות אבל הביא אותנו ארבע פעמים לשלטון אבל הכתובת על הקיר - לא תהיה פעם חמישית".

גם ח"כ לשעבר יהודה גליק הגיע לתמוך בסער

גם ח"כ לשעבר יהודה גליק הגיע לתמוך בסערצילום: תומר נויברג, פלאש 90

התמיכה בסער הולכת ומתרחבת - באופן יחסי - בימים האחרונים, ולכנס הגיעו תומכיו מקרב חברי הכנסת - מיכל שיר, יואב קיש, אתי עטיה ושרן השכל, שהודיעה אמש על תמיכתה. גם יו"ר מרכז הליכוד ושר הרווחה לשעבר, ח"כ חיים כץ, הגיע לכנס, אך לא הצהיר על תמיכה בסער. "אם נתניהו יזמין אותי לכנס שלו - אגיע גם לשם", אמר כץ, "בינתיים הוא לא הזמין אותי".

ח"כ שרן השכל אמרה באירוע: "אני מוצאת בגדעון שותף אמיתי. מחוייב לאידאולוגיה ימנית ליברלית. ראוי להנהיג את הליכוד והמדינה. נקלענו למשבר קשה. פעמיים לא הצלחנו להרכיב ממשלה והימין איבד את כוחו. מאמינה שגדעון יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק".

‏ח"כ מיכל שיר, נאמנתו של סער, אמרה בכנס: "נתניהו נכשל פעמיים. המנהיג הנוכחי לא יכול להרכיב ממשלת אחדות ולצערנו גם לא ממשלת ימין. זכינו במנהיג נוסף בקרבנו - גדעון סער".