בלאגן בכנסת: דיון הוועדה המסדרת התפוצץ

בליכוד ניסו לשלול את הסמכויות מהוועדה המסדרת, כך שלא תוכל להקים את ועדת הכנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה כבר בכנסת הנוכחית, הדיון נדחה, וכשהתחיל התחוללה סערה וחברי בלוק הימין עזבו את החדר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/12/19 13:27 יז בכסלו התשפ

בלאגן בכנסת: דיון הוועדה המסדרת התפוצץ
הוועדה המסדרת של הכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תאריך לבחירות כבר נקבע, הכנסת התפזרה, אבל הבלאגן בוועדות עוד נמשך, כשלמעשה מדובר כבר בתחילת הקמפיינים של הח"כים והמפלגות. ישיבת הוועדה המסדרת של הכנסת התפוצצה היום (א'), לאחר שבליכוד ניסו להעביר הצעה שתשלול את סמכויות הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת, במטרה למנוע דיון בחסינותו של ראש הממשלה בכנסת הנוכחית.

כל עוד אין ממשלה, אין ועדת כנסת, וכל עוד אין ועדת כנסת נתניהו - או כל ח"כ אחר - לא יכול להגיש בקשה לדון בחסינותו מפני העמדה לדין. אם קמה ועדת כנסת, מתחיל מניין הימים שנתניהו יכול להגיש בקשה לחסינות, ואת זה ביקשו בליכוד למנוע.

בליכוד ניסו להעביר הבוקר הצעה, לפיה הסמכות להקמת ועדת כנסת תוצא משליטת הוועדה המסדרת, שיכולה כיום להקים אותה, ותועבר ל"וועדת ההסכמות", בה יש חלוקה בין כחול לבן לליכוד. בוועדה המסדרת שולטת כרגע כחול לבן, באמצעות היו"ר ח"כ אבי ניסנקורן, ובליכוד מבקשים למנוע מחטף של כחול לבן, וניסו לעשות זאת באמצעות מחטף משלהם.

ניסנקורן זעם על הניסיון, ודחה את ישיבת הוועדה המסדרת בשעה וחצי, כדי שחברי הכנסת ממפלגתו ומהשמאל יוכלו להגיע לדיון, ולמנוע מהצעת הליכוד לעבור. אך כשהחלה הישיבה התפתח דיון סוער בין ח"כ מיקי זהר מהליכוד לבין ניסנקורן, וזהר, ואחריו כל הח"כים מבלוק הימין, לבד מח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, נטשו את הדיון.

בהמשך חזרו הח"כים לחדר, והדיון המשיך להתנהל בטונים גבוהים. יש לציין כי אין סבירות כרגע להקמת ועדת כנסת בכנסת הנוכחית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן