נתניהו מאיים: "חיזבאללה ולבנון ישלמו מחיר כבד"

ראש הממשלה התייחס לדבריו של בכיר במשמרות המהפכה, שאיים כי איראן תתקוף את ישראל באמצעות חיזבאללה, והטיל את האחריות על ממשלת לבנון. בנוגע לבחירות אמר: "נכפו עלינו בחירות שלישיות ומיותרות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/12/19 13:00 יז בכסלו התשפ

נתניהו מאיים: "חיזבאללה ולבנון ישלמו מחיר כבד"
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה, לאיום של בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, כי איראן תתקוף את ישראל באמצעות ארגון הטרור חיזבאללה היושב בלבנון. נתניהו אמר כי "בימים האחרונים שמענו בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, שוב מאיים שאיראן תשמיד את תל אביב מתוך לבנון. בזה הוא חשף אמת פשוטה - חיזבאללה הוא פשוט זרוע ביצוע של איראן מלבנון נגד ישראל".

נתניהו הוסיף "אף שנסראללה הכחיש מייד את דברי הבכיר האיראני, אני מבקש להבהיר: אם חיזבאללה יעז לתקוף את ישראל, הארגון ומדינת לבנון, שמאפשרת התקפות משטחה נגדנו - ישלמו מחיר כבד מאוד".

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה

מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללהצילום: Ferran Queved/flash90

על האלימות בחברה הערבית והרצח אמש בכפר קאסם אמר ראש הממשלה: "אני מגנה בכל פה את רצח הצעיר בכפר קאסם, ואת אירוע הירי על ביתו של ראש עיריית סכנין. המאבק בפשיעה במגזר הערבי הוא משימה לאומית. כך הגדרתי את זה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כשנכנס לתפקידו, ומאז אנחנו מקדמים יחד בממשלה הרבה מאוד תוכניות.

"הדבר הראשון שעשינו הוא שהקמנו שבע תחנות משטרה. שנים לא הוקמו תחנות משטרה בישובים הערביים, ועשינו את זה. עכשיו אנחנו בתהליך של הקמת שתי תחנות משטרה נוספות. בנוסף, אנחנו מכינים תוכנית למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי שתוצג בקרוב לממשלה".

ראש הממשלה התייחס למערכת הבחירות הנוכחית, השלישית במספר, ואמר כי היא נכפתה עלינו: "לצערי אנחנו נכנסים למערכת בחירות שלישית, בחירות מיותרות שנכפו על המדינה. אבל כפי שאתם רואים, הממשלה ממשיכה לעבוד במרץ בכל תחומי הפעילות החשובים, ובראש ובראשונה בענייני ביטחון. אני לא יכול לפרט את הצעדים שאנחנו מחליטים עליהם בקבינט מעת לעת, אתם רואים את תוצאותיהם. הפעילות של הממשלה ושל הקבינט ימשכו כדין ולפי הצורך עד ליום הבחירות ואני מקווה שגם אחריו".