מפלגת העבודה תתאחד עם כחול לבן?

בכחול לבן הציעו לתמוך בעמיר פרץ בבחירות לנשיאות המדינה, בעוד כשנה וחצי, בתמורה לאיחוד בין המפלגות. ח"כ אורלי לוי אבקסיס מתנגדת ליוזמה. בנוסף מעוניינים בכחול לבן לצרף אישה לעשירייה הראשונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/19 19:20 טז בכסלו התשפ

מפלגת העבודה תתאחד עם כחול לבן?
יאיר לפיד ועמיר פרץ. ריצה משותפת?, צילום: פלאש 90

נערכים לבחירות. האם מפלגת העבודה-גשר תרוץ ברשימה אחת עם כחול לבן בבחירות הקרובות? בכחול לבן עושים מאמצים לחדש את הרשימה לקראת הבחירות הקרובות, וכן לאחד כמה שיותר מפלגות בגוש המרכז-שמאל. 

על פי דיווח ב'כאן 11', בכחול לבן מעוניינים, במסגרת המאמצים, לאחד כוחות עם מפלגת העבודה, שזכתה לשישה מנדטים בבחירות האחרונות, לאחר האיחוד עם מפלגת 'גשר' של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס. על פי הדיווח, במפלגתו של גנץ מציעים תמיכה ביו"ר העבודה, עמיר פרץ, בבחירות לנשיאות המדינה, שייערכו בכנסת בקיץ 2021, ערב תום כהונתו של הנשיא ראובן ריבלין, בעוד כשנה וחצי.

ההצעה לתמוך בפרץ לנשיאות אינה חדשה. גם בליכוד הציעו, במסגרת החיזורים אחרי מפלגת העבודה-גשר בחודשים האחרונים, והניסיונות להכניס את המפלגה לקואליציה, לתמוך בפרץ לנשיאות, הצעה אותה דחה שוב ושוב.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס

מתנגדת. ח"כ אורלי לוי אבקסיסצילום: פלאש 90

עוד נאמר בדיווח כי שותפתו של פרץ להנהגה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, מתנגדת להצעה. לוי-אבקסיס גם הביעה התנגדות לאיחוד עם המחנה הדמוקרטי, עליו דובר בשבועות האחרונים, כחלק מהניסיון למקסם קולות בגוש השמאל.

בחדשות 12 דווח הערב כי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, אותו היו מעוניינים בכחול לבן לצרף לרשימה, לא צפוי להיכנס כרגע לפוליטיקה, וכי במפלגה מעוניינים לצרף אישה לעשירייה הראשונה. בעבר עלה שמה של ציפי לבני, לשעבר שרת המשפטים, החוץ, ויו"ר מפלגת קדימה, שהודיעה על פרישה מהפוליטיקה ערב הבחירות בחודש אפריל, אך עד כה לא דווח כי נעשתה פנייה אליה.