סקר מנדטים: הבית היהודי עוברים את אחוז החסימה אם סער בראשות הליכוד

סקר ראשון לאחר פיזור הכנסת: גוש השמאל גדל וכחול לבן מובילה בפער ניכר. הימין החדש מתחזקת על חשבון הבית היהודי שמתקשה לעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 20:42 יד בכסלו התשפ

סקר מנדטים: הבית היהודי עוברים את אחוז החסימה אם סער בראשות הליכוד
נפרדים לשלום? ראשי 'ימינה', צילום: יח"צ

מסקר שבוצע עבור חדשות 12 אחרי שהכנסת פיזרה עצמה אמש (ד') עולה כי 

אם הבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה תמונת המנדטים: כחול בלן מובילה עם 35 מנדטים, הליכוד מעט אחריה עם 32 מנדטים. הרשימה המשותפת יציבה עם 13 מנדטים. ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס עם 8 מנדטים כל אחת. הימין החדש עם 6 מנדטים והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים כל אחת. 

על פי הסקר גוש הימין נחלש ל-54 מנדטים לעומת גוש הימין שמתחזק ל-58 מנדטים, אולם עדיין לאף אחד אין יכולת להרכיב ממשלה וליברמן נותר לשון המאזניים עם 8 המנדטים שלו. 
 

במידה שסער בראשות הליכוד תמונת המנדטים מעט משתה: כחול לבן עדיין מובילה עם 35 מנדטים, הליכוד מתרסקת ל-26 מנדטים. הרשימה המשותפת יציבה עם 13 מנדטים. הימין החדש מתחזקת ל-9 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחד. ליברמן יורד ל-7 מנדטים. העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים כל אחת והבית היהודי מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. 

במצב הזה גוש הימין עולה במעט ל-55, אך גוש השמאל נותר יציב עם 58 המנדטים, כאשר ליברמן יכול להמליך את ראש הממשלה הבא עם 7 המנדטים שלו.

בנימין נתניהו וגדעון סער. ראש בראש

בנימין נתניהו וגדעון סער. ראש בראשצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה גנץ מצליח לצמצם את הפעם מול נתניהו כאשר ראש הממשלה עומד על 38% וגנץ מיד אחריו עם 37%. 19% השיבו כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד.

מול גדעון סער גנץ מוביל בפער ניכר, כאשר האחרון מקבל 36% וסער מקבל רק 22%. 30% השיבו כי אף אחד מהשניים לא מתאים לתפקיד. 

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 513 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+.מועד איסוף הנתונים: 12 בדצמבר 2019