שובה של המפד"ל? מוטי יוגב חושף את שם המפלגה המאוחדת

יוגב אמר כי המפלגה שתקום אחרי האיחוד - אם וכאשר - תיקרא "מפלגת הציונות הדתית". מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך הכחיש: "את ההסכם, שיכלול גם את שם המפלגה, נגבש ביחד עם שותפינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 13:18 יד בכסלו התשפ

שובה של המפד"ל? מוטי יוגב חושף את שם המפלגה המאוחדת
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90

איך תיקרא המפלגה החדשה של הציונות הדתית? כמדי מערכת בחירות, הציונות הדתית מנסה לחשב מסלול מחדש, ונערכת לבחירות תוך דיונים בלתי פוסקים על איחודים, פילוגים וריצות משותפות. בשבועות האחרונים חלה התקדמות - לטענת המפלגות - במו"מ למיזוג הבית היהודי והאיחוד הלאומי למפלגה אחת, וכן עלה לחץ רב מהשטח לפעול בכיוון.

ח"כ מוטי יוגב, אחד מהפועלים לאיחוד וכן מי שהביע תמיכה פומבית בקיום פריימריז, אמר היום (ה') בגלי צה"ל כי למפלגה המאוחדת - שעוד לא קמה - כבר יש שם חדש: "ההחלטה לקרוא למפלגה 'ימינה' היתה תקלה", אמר יוגב. "היא לא מבטאת את הציונות הדתית בנושא דת ומדינה, ולכן שינינו את השם".

יוגב הסביר כי מודל הריצה טרם ברור, אך השם כבר קיים: "טרם ברור באיזה מודל יתמודדו המפלגות בציונות הדתית והאם יחברו למפלגות נוספות כדוגמת 'הימין החדש', אך דבר אחד כבר ברור: ניקרא מעתה 'מפלגת הציונות הדתית'".

ניר אורבך: "השם ייקבע בהמשך, יחד עם האיחוד הלאומי"

לאחר הדברים הוציא מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, הודעה לחברי המפלגה, ובה הכחיש למעשה את הצהרתו של יוגב: "במקביל למו"מ על הריצה המשותפת אנו פועלים להאצת המיזוג עם האיחוד הלאומי ונעזרים בח״כ מוטי יוגב שנרתם למהלך", כתב אורבך. לדבריו, "את ההסכם שיכלול גם את שם המפלגה, נגבש ביחד עם שותפינו באיחוד הלאומי ונצא לתקשורת ולציבור בהודעה מסודרת ומוסכמת".

אורבך הוסיף עוד: "אנו עומדים כעת בפני אתגר לא פשוט לציונות הדתית ולבית היהודי וסומכים עליכם שכמו תמיד תהיו איתנו ביחד במסע הזה".