סמוטריץ': "נתניהו תמיד בגד בציונות הדתית"

שעות לפני פיזור הכנסת, שר התחבורה תוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על רקע יחסו לציונות הדתית: "לא היה נאמן לנו אף פעם, הוא תמיד שם אותנו בסוף התור במשאים ומתנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/19 12:01 יג בכסלו התשפ

סמוטריץ': "נתניהו תמיד בגד בציונות הדתית"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבחירות השלישיות עוד לא כאן באופן רשמי, אבל הקמפיינים כבר בעיצומם. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף הבוקר (ד') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומאשים אותו בבגידה מתמשכת בכיפות הסרוגות.

בראיון בגלי ישראל אמר הבוקר שר התחבורה כי "נתניהו לא היה נאמן לנו אף פעם, הוא תמיד שם אותנו בסוף התור במשאים ומתנים. הוא ברמה האישית תמיד בגד בציונות הדתית, ועשה הכל כדי שתהיה כמה שיותר חלשה וכנועה".

סמוטריץ' הסביר כי ההליכה של מפלגתו עם נתניהו היא בגלל הניסיונות להדחתו, כדבריו, שעושה מערכת המשפט: "ההליכה שלנו עם נתניהו כרגע היא לא עם נתניהו האיש, אלא עם נתניהו הסמל. הניסיון של מערכת המשפט, בגיבוי של אמצעי תקשורת ואנשי שמאל קיצוני, להדיח את הימין מהשלטון באמצעות כתבי האישום המגוחכים האלו - זה משהו שאסור לתת לו יד" אמר סמוטריץ'. לדבריו, "נתניהו האיש לא היה נאמן לנו אף פעם, אבל הוא ראש הימין ומנסים להזיז אותו באמצעים לא לגיטימיים".

נתניהו ובנט.

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דבריו של סמוטריץ' מגיעים בעקבות מתקפות מצד סביבתו הקרובה ותומכיו של נתניהו בשבועות האחרונים, על כך שהציונות הדתית לא נאמנה לנתניהו, על אף תמיכתו בהתיישבות.

על השאלה מה יקרה האם היועץ המשפטי לממשלה יודיע כי נתניהו לא יכול לקבל את המנדט להרכיב ממשלה, בגלל כתבי האישום נגדו, אמר סמוטריץ' כי במקרה כזה אסור יהיה לקבל את ההחלטה שלו: "אנחנו רואים את מערכת המשפט מתאבדת לעינינו בשידור חי. חוק היסוד מאפשר לראש הממשלה להמשיך לכהן. אם הוא יחליט שלא? אז אסור יהיה לקבל את ההחלטה שלו".

עוד הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי: "מנדלבליט לא צריך לאשר לאף אחד לרוץ. אמירה של מנדלבליט שהוא לא מאשר לנתניהו להקים ממשלה זה בעצם כמו אמירה שאני לא מאשר לך לשדר. אין דבר כזה. אם יהיו לנתניהו 61 אצבעות הוא ירכיב את הממשלה, ומנדלבליט יכול לעמוד על הראש ולכשכש בזנב".