הכרה ממשלתית במסתננים? סמוטריץ': "לא במשמרת שלי"

בעקבות דיווח כי משרד התחבורה פועל לפתרון עבור מסתננים הרוכבים על אופניים חשמליים בתל אביב, ומתכוון להעניק להם אפשרות לגשת לתיאוריה ולמעשה להכיר במעמדם בישראל, מבהיר שר התחבורה: "דבר רע שלא יקודם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/12/19 10:14 יג בכסלו התשפ

הכרה ממשלתית במסתננים? סמוטריץ': "לא במשמרת שלי"
סעו בזהירות. אופניים חשמליים, צילום: shutterstock

משרד התחבורה פועל לראשונה להסדרת מנגנון זיהוי לכל חסרי המעמד בארץ, גם אלו ללא אשרת שהייה, כדי שיוכלו לגשת למבחן תיאוריה לאופניים חשמליים. כך דווח הבוקר (ד') בגלי צה"ל. למעשה, מדובר בפעם הראשונה שגוף ממשלתי מעניק הכרה רשמית כלשהי למהגרי העבודה הבלתי חוקיים השוהים בישראל, באמצעות מתן רישיון.

כזכור, החל מהקיץ האחרון נאסרה בישראל הרכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע - קורקינט ממונע, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או מי שטרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה. בעיריית תל אביב פנו למשרד התחבורה, בבקשה לטפל בבעיה של חסרי המעמד בישראל, החיים ברובם בדרום תל אביב, ורוכבים על אופניים חשמליים ללא רישיון, מהסיבה הפשוטה שאין להם יכולת חוקית להוציא אחד.

בתגובה לפרסום הודיע שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', כי הוא אינו מכיר את הפתרון החדש, וכי משרדו לא יקדם את הנושא. סמוטריץ' כתב בטוויטר: "אני לא מכיר דבר כזה וכל עוד אני במשרד התחבורה הוא לא יקודם".

סמוטריץ' הוסיף: "אזרוח זוחל הוא דבר רע שלא יקרה במשמרת שלי. הפיתרון עבור המסתננים הבלתי חוקיים הוא החזרתם לארץ מוצאם. נקודה. בינתיים, מי שנוסע בניגוד לחוק צריך לעבוד מולו במסלול האכיפה, מסתנן ואזרח כאחד".

עם זאת, בתגובה הרשמית של משרד התחבורה נאמר: "אגף הרישוי פועל בימים אלה להסדרת מנגנון שיאפשר בחינת תאוריה של נתינים זרים".