סקר מנדטים: גוש הימין נחלש, הציונות הדתית בחוץ

סקר של אתר 'וואלה' מעלה כי כחול לבן מתחזקת ל-35 מנדטים, גוש הימין-חרדים עומד על 55 מנדטים, והבית היהודי ועוצמה יהודית מתחת לאחוז החסימה. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה - מהפך

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/19 16:31 יב בכסלו התשפ

סקר מנדטים: גוש הימין נחלש, הציונות הדתית בחוץ
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

מחר (ד') בחצות תתפזר הכנסת באופן רשמי, והמדינה תלך לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה, אלא אם כן יקרה עד אז אירוע פוליטי דרמטי במיוחד, דבר שלא נראה באופק.

על פי סקר מנדטים שפורסם היום (ג') באתר וואלה, ונערך על ידי מנו גבע, נראה כי התוצאות לא משתנות כמעט מהכנסת הקודמת, והקיפאון הפוליטי נשמר. על פי תוצאות הסקר:

תמונת הגושים נשמרת גם היא כמעט במדויק, כשגוש הימין-חרדים (הליכוד, הימין החדש, ש"ס ויהדות התורה) עומד על 55 מנדטים, גוש המרכז-שמאל (כחול-לבן, העבודה והמחנה הדמוקרט) על 44, ישראל ביתנו כלשון מאזניים עם 8, והרשימה המשותפת, שכבר הוכח שלא תיכנס לאף קואליציה, עם 13.

בהמשך למגמת הסקרים האחרונים, מפלגות הציונות הדתית (הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) לא עוברות את אחוז החסימה, כאשר הבית היהודי-האיחוד הלאומי עם 2.1% ועוצמה יהודית עם 1.3%. כשאחוז החסימה עומד על 3.25.

נתון מעניין נוסף בסקר, בשאלה מי אשם בבחירות השלישיות (בהנחה שיתקיימו), מעלה כי רוב הציבור חושב שנתניהו (41%) וליברמן (33%) אשמים. רק 6% חושבים שבני גנץ אשם ורק 5% מטילים את האשמה על יאיר לפיד.

בשאלה מי מבין המועמדים הכי מתאים לכהן כראש הממשלה, נרשם מהפך כאשר נתניהו זוכה ל-37% ובני גנץ ל-38%. 16% השיבו שאף אחד מהם, ו-9% השיבו שאינם יודעים.