ליברמן: אין ממשלה רק בגלל נתניהו וגנץ

ח"כ ליברמן תוקף הבוקר את ראשי המפלגות ומזכיר: "לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/19 12:35 יב בכסלו התשפ

ליברמן: אין ממשלה רק בגלל נתניהו וגנץ
מי גורר את המדינה לקלפי? אביגדור ליברמן, צילום: צילום מסך

ח"כ ליברמן מתייחס הבוקר להאשמות כאילו בגללו הולכים לבחירות ואומר: "אם ב- 24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה אך ורק בגלל שמנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים.
לשתי המפלגות ביחד יש 65 מנדטים. הם לא צריכים שום מפלגה נוספת על מנת להקים ממשלה. חוסר הנכונות של נתניהו להפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג'יהאד האיסלאמי, והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל."

ליברמן חושף כי הופעלו לחצים ופיתויים על חברי המפלגה שלו כדי להסכים להכנס לממשלה צרה. אך כל ההצעות נדחו: "בימים האחרונים הופעל על "ישראל ביתנו" מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. אני גאה בחבריי למפלגה. אנחנו המפלגה היחידה בארץ שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטים והאלקטוראליים שלה.
הוצע לנו כל תפקיד אפשרי בממשלה ובכנסת. כל זה רק שנסכים להכנס לממשלה צרה, בניגוד להבטחתינו לבוחר.
מיותר לציין שדחינו את כל ההצעות האלו על הסף. גם בשל שיקולים עקרוניים אבל לא פחות בשל שיקולים מעשיים."

ליברמן דוחה את האופציה של ממשלה צרה ומסביר את הסכנה שבה: "ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל. ממשלה כזאת לא תתפקד, אלא תדמם. מפלגת "ישראל ביתנו" היתה עקבית וברורה בנושא מתחילת מערכת הבחירות ועד עתה. אמרנו שלא נצטרף לשום ממשלה צרה, כי ממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק. החלטות דרמטיות מחייבות הסכמה לאומית רחבה, קודם כל בכנסת, ואם באמת דואגים לאינטרס הלאומי ולא הפרטי אין מנוס אלא להקים ממשלה לאומית רחבה."

ומביים בקריאה למפלגות הגדולות: "אני קורא שוב לשתי המפלגות הגדולות להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים הצרים ולהקים ממשלה אחדות לטובת עם ישראל, ולהפסיק את משחק ההאשמות הציני."