סקר מנדטים: שתי המפלגות הגדולות מתחזקות, אך גוש הימין נחלש

על פי תמונת המנדטים הבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה, ומציבה את גוש הימין בפער מול גוש השמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 09:50 יא בכסלו התשפ

סקר מנדטים: שתי המפלגות הגדולות מתחזקות, אך גוש הימין נחלש
גנץ ונתניהו , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

מסקר חדש של 'כאן חדשות' עולה כי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, מתחזות קצת מהבחירות הקודמות וכל אחת לוקחת את זה מהמפלגות הקטנות בגוש שלה. 

במידה והבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה תמונת המנדטים: כחול לבן מובילה עם 35 מנדטים, הליכוד מיד אחריה עם 34 מנדטים, הרשימה המשותפת יציבה עם 13 מנדטים, יהדות התורה וש"ס עם 8 כל אחת, ישראל ביתנו נחלשת עם 7 מנדטים, הימין החדש מתחזקת ל- 6 מנדטים, העבודה גשר נחלשת גם היא עם 5 מנדטים, המחנה הדמוקרטי עומדת על גבול אחוז החסימה עם 4 בלבד. איחוד הימין ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

תמונת הגושים מראה כי גוש השמאל מוביל עם 57 מנדטים, אך גוש הימין מזנב אחריו עם 56 מנדטים ואביגדור ליברמן נותר לשון המאזניים עם 7 המנדטים שלו. 

בשאלה לגבי ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו נותר בראש עם 41%, אך גנץ לא רחוק מאחוריו עם 38%. גם גדעון סער מתחיל לקבל לגיטימציה ציבורית ועומד על 28% מול גנץ שקיבל רק 36%. 

נתון מעניין מראה כי 17% ממצביעי כחול לבן מעדיפים את גדעון סער על פני בני גנץ ואילו בין מצביעי הליכוד אין העדפה בין סער לגנץ, דבר המעיד כי רבים במפלגה עדיין כועסים על גישתו של סער כלפי ראש הממשלה נתניהו