חיים רמון נגד כחול לבן: "חובבנות של הצופים"

הח"כ לשעבר לא חוסך בביקורת על צמרת כחול לבן וטוען כי ההחלטה לא לשבת תחת נתניהו היא שגויה: "זה לא תנועה פוליטית. זה צופים בשנה א' ואני מתנצל בפני הצופים שהיא תנועה נפלאה אבל חובבנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 09:27 יא בכסלו התשפ

חיים רמון נגד כחול לבן: "חובבנות של הצופים"
חיים רמון, צילום: Uri Lenz / FLASH90

חבר הכנסת לשעבר, חיים רמון מותח ביקורת חריפה על ההתנהלות של ראשי כחול לבן במשא ומתן הקואליציוני מול הליכרוד.

בראיון ל'העולם הבוקר' (ערוץ 13) מתאר רמון את החובבנות של רביעיית כחול לבן מול המקצוענות של ראש הממשלה נתניהו:  "קוקפיט שהעומד בראשו חסר יכולת החלטה וכל שאר השלושה מושך לכיוון אחר כשאחד מהם, יאיר לפיד, גם הוא היה נחוש להגיע לבחירות. הוא רצה בחירות כי חלומו להיות מה שהוא חושב שהוא נועד להיות, ראש ממשלה, היה נגוז". רמון טען כי לפיד לא יהיה ראש ממשלה: "לכל אחד מותר לחלום, גם חלומות מופרכים".

עוד הוסיף רמון: "זו באמת חובבנות. נתניהו אומר שהוא מוכן לחצי שנה שבכל מקרה תהיה לו. שיגידו שהם מסכימים אבל רוצים את זה בכתב בתנאים מסוימים. יושבים שם אנשים שפוסלים את הערבים, פוסלים את החרדים, פוסלים את הליכוד בראשות נתניהו. זה לא תנועה פוליטית. זה צופים בשנה א' ואני מתנצל בפני הצופים שהיא תנועה נפלאה אבל חובבנית".

רמון טען כי ההחלטה לא לשבת תחת נתניהו שגויה: "אחד אומר שלא יישב דקה עם נתניהו, האחר אומר שהוא מושחת למרות שהחוק מאפשר לו לכהן. אין לאותו אחד בעיה לשבת עם אחרים שגם הם נחשבים בעיני הציבור כמושחתים. השלישי נאבק בהם אבל לא בכל כוחו. כך קורה שהולכים לבחירות ותנועת 'כחול לבן' שנכשלה פעמיים צריכה להיפרד, לפיד יילך לבד, בוגי יילך לבד ונץ וגבי ילכו לחוד ואולי יבצעו הצרחה ויעמידו את גבי בראש. אולי הוא יצליח".