גנץ: "עדיין יש סיכוי למנוע בחירות"

יו"ר כחול לבן זכה לתשואות בוועידת מקור ראשון בבנייני האומה, ודיבר על הפערים והמחלוקות בחברה הישראלית: "אמרו לי שאעמוד כאן מול קהל שאיננו קהל ביתי - אני נמצא פה עם האחים שלי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/19 20:34 י בכסלו התשפ

גנץ: "עדיין יש סיכוי למנוע בחירות"
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מאמין כי עדיין ניתן למנוע בחירות. לדבריו, "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות - לא בספינים של שינוי שיטה שיחזירו אותנו לאותו הפלונטר". גנץ דיבר הערב בוועידת החינוך של מקור ראשון, בבנייני האומה בירושלים.

עוד אמר יו"ר כחול לבן: "אני מזהה בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלה ואחרות. התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקש 'לאתרג' את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך. חלק מתפיסת השותפות העמוקה בין המחנות בישראל צריכה להיות שההתנגדות לכל מעשה שחיתות אינה שייכת לצד מסוים".

בהתייחס לראש הממשלה עצמו אמר גנץ: "אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו. אני מזכיר לנתניהו שלמרות זכויותיו, גם לפניו מדינת ישראל הייתה חזקה. אני מסתייג עמוקות ממנהיג שמאדיר את שמו באופן מוגזם ומקטין את מי שהיה לפניו או את מי שיבוא אחריו".

הרמטכ"ל לשעבר דיבר על מצבה של מדינת ישראל ואמר: "לאובדן הסולידריות יש ביטוי בדרכנו הכלכלית-חברתית. צריך להודות שטוב לחיות בישראל, אבל יש מה לשפר. לא ניתן להשלים עם המציאות שב-2019 גורלו של ילד תלוי בהיכן הוא נולד". לדבריו, "המנהיגות היום מבקשת להציג את נקודות המחלוקת ולשסע את החברה הישראלית".