איילת שקד: "הכאוס במדינה - תוצאה של פסיקות ביהמ"ש"

בנאום נוקב בועידת מקור ראשון מאשימה יו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד את פסיקות בית המשפט בכאוס המתחולל במערכת הפוליטית: "נבחרי הציבור הופכים לחסרי משמעות דה פקטו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/12/19 15:58 י בכסלו התשפ

איילת שקד: "הכאוס במדינה - תוצאה של פסיקות ביהמ"ש"
איילת שקד, צילום: יח"צ

יו"ר הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד תקפה היום (א') את מערכת המשפט בועידת מקור ראשון ואמרה כי "משטר בו המשפטנים מחליטים מה נכון ומה ראוי לקדם הוא לא דמוקרטי", טענה שקד,  "הכאוס התפעולי במדינה עכשיו הוא תוצאה של כמה פסיקות של בית המשפט מעשרים השנים האחרונות וחוות דעת של יועצים משפטיים. המושג ממשלת מעבר מעולם לא נכתב בחוק. מבחינת המחוקק ממשלה היא ממשלה היא ממשלה. אין חצי היריון וגם אין חצי ממשלה".

שקד הקבילה את ממשלת המעבר כיום למשטרת הצללים הבריטית ואמרה כי "ברצוני לספר לכם על מדינה נוספת שהייתה בעבר תחת שלטון בריטי וכיום מכהנת בה ממשלת צללים. מדינה שבה השרים הופכים בשלב מסוים לשרי צל. שרים שהם לא יותר מראשי צוות תגובות של הממשלה, כל אחד בתחומו הוא. הם מדבררים את הממשלה. אבל חסרי יכולת לפעול בשמה".

את הדברים אמרה שקד בועידת מקור ראשון המתרחשת היום בירושלים, וזאת על רק הסיטואציה הפוליטית אליה נקלעה המדינה כאשר נותרו ארבעה ימים בלבד להרכבת ממשלה.