גפני שולל את הבחירה הישירה: "לא מתאים לנו"

יו"ר ועדת הכספים טען בוועידת מקור ראשון כי רודפים את ראש הממשלה נתניהו. על הבחירות: "אני לא חושש מבחירות". על רעיון הבחירה בישירה לראשות הממשלה: "לא מתאימה למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/19 14:24 י בכסלו התשפ

גפני שולל את הבחירה הישירה: "לא מתאים לנו"
ח"כ גפני בוועידת 'מקור ראשון', צילום: שריה דיאמנט

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התארח היום בוועידת מקור ראשון לכלכלה חברה וחדשנות. גפני אמר כי הוא איננו מפחד ללכת לבחירות: "ליברמן לא רצה שנתניהו יהיה ראש הממשלה, ולכן אנחנו הולכים לבחירות. הכי קל לדבר נגד הציבור החרדי כמו שהוא עושה, אבל המסקנה היא שהוא לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה" 

גפני התייחס למצבה הכלכלי של המדינה, ואמר כי בחירות עכשיו הן כמו שואה כלכלית: "אני מכיר את הנושא, הכסף הקטן זה תשלום לקלפיות ולעובדים ביום הבחירות, אבל זה לא נגמר ביום הבחירות עצמו, יש עוד רפורמות שתקועות ועוד שלל נושאים תקציביים שתקועים". 

על רעיון הבחירה הישירה שהציע מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו בוועידה, אמר ח"כ גפני כי זו אופציה שלא מתאימה למדינה מערבית כמו ישראל: "אני רבתי בעבר עם נתניהו כי חשבתי שזה לא נכון. אם זה היה פותר את הבחירות האלו אולי הייתי מסכים, אבל זה לא עומד על הפרק כי כחול לבן לא רוצים את נתניהו כראש ממשלה. יש להם את הרב הראשי שלהם יאיר לפיד שבולם כל פתרון שיכלול את נתניהו כראש ממשלה"

גפני התייחס להליכים המשפטיים נגד נתניהו וקבע כי מדובר ברדיפה: "חמגשיות של אשתו, אלו דברים שוליים, על זה מפילים ראש ממשלה??" שאל גפני, והוסיף: "נתניהו הוא היחיד שמחזיק את שלטון הימין".