סקר מנדטים: הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה בריצה נפרדת

על פי סקר חדשות 12, גוש השמאל מתחזק ל- 57 מנדטים בעוד גוש הימין נותר עם 55 מנדטים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/19 18:17 ט בכסלו התשפ

סקר מנדטים: הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה בריצה נפרדת
סמוטריץ בן גביר והרב פרץ, צילום: יחצ

מסקר חדש שנערך עבור חדשות 12 עולה כי הליכוד מצמצת את הפער מכחול לבן, אך גוש השמאל עדיין גדול יותר והבית היהודי ועוצמה יהודית בריצה נפרדת לא עברות את אחוז החסימה. 

זו תמונת המנדטים על פי הסקר: כחול לבן מובילה עם 34 מנדטים, הליכוד מיד אחריה עם 33 מנדטים.  הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, ש"ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה עם 8 כל אחת. 
ימין החדש מתחזקת ל- 6 מנדטים והעבודה - גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים כל אחת. הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה בריצה נפרדת. 

על פי הסקר, גוש הימין מקבל 55 מנדטים, לעומת זאת גוש השמאל מתחזק עם 57 מנדטים. ליברמן נותר לשון המאזניים עם 8 המנדטים שלו, אך נראה כי גם בחירות חדשות לא ישנו את המשבר הפוליטי. 

‏עוד נתון מעניין מהסקר מראה כי 34% ממצביעי הימין חושבים שנתניהו לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו, אך במידה ויתקיימו בחירות מקדימות (פריימריז) לראשות ׳הליכוד׳, נתניהו זוכה עפ 33% , אולם בפער קטן מגדעון סער שזוכה ב- 29%. ניר ברקת מזדנב מאחורה עם 7%. יולי אדלשטיין עם 5% ואילו ישראל כץ עם 1% בלבד. 

גם בשאלה על התאמה לראשות הממשלה מול בני גנץ, מצליח יו,ר כחול לבן לצמצם את הפער, כאשר ראש הממשלה נתניהו מקבל 39% ואילו בני גנץ 37%.