בן גביר לכיפה: "מי שמפחד ממני, מפחד גם מהרב פרץ ומסמוטריץ'"

ראש עוצמה יהודית מספר לחדשות כיפה כי הוא מתכונן לבחירות שלישיות: "אין היום אחד בציונות הדתית שחושב שאנחנו לא לגיטימים" ומבקש לבצע בחירות מקדימות לרשימה גדולה במגזר: "אף אחד לא צריך לדאוג מפריימריז"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/12/19 11:38 ז בכסלו התשפ

בן גביר לכיפה: "מי שמפחד ממני, מפחד גם מהרב פרץ ומסמוטריץ'"
עו"ד איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בעוד שבוע בדיוק  תתפזר הכנסת ה-22. עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, החל את קמפיין הבחירות ולא מוכן יותר להסתפק במקומות בתחתית הרשימה, אך מה לגבי אלו שאינם מוכנים שעדיין רואים בו סדין אדום? 

עוצמה יהודית מתכוננים לבחירות שלשיות? 

"כן, אנחנו פועלים לחיבור בין כל מפלגות הציונות הדתית כי אנחנו מבינים שמדובר בבחירות גורליות, אבל אנחנו לא נסכים שוב למקומות שמביישים אותנו. אנחנו רוצים את החיבור הזה ותמיד רצינו אותו ונהפוך את העולם שזה יקרה. מצד שני יש אפשרות שלא יהיה בחירות כי ליברמן הוא לא צפוי ויש מצב שהוא יחזור לימין". 

אתה קורא לפריימריז פתוחים בציונות הדתית גם לראשות הרשימה כבר לבחירות הקרובות?

"כן, אנחנו בהחלט חושבים שהפריימריז נותן את התמונה המדוייקת. כמו שאומרים בכדורגל התמונה לא משקרת. יבוא ציבור גדול ויחליט איך צריכה להיות הרשימה. אף אחד לא צריך לדאוג מפריימריז. מישהו חולק על זה סמוטריץ' יהיה באחד המקומות הראשונים בפריימריז? אם איילת שקד תתמודד היא לא תצליח?" 

אתה חושב שתצליח להתברג למקום הראשון? 

"אני לא יודע, אבל מה שאני כן יודע שכל הנציגים של עוצמה יצאו במקומות הכי קידמיים שיכולים להיות. לא כל צמרת המפלגה תהיה מעוצמה, אבל כן תהיה כאן מציאות שאנחנו נקבל את מה שמגיע לנו. עומדים מאחורינו שניים וחצי מנדטים, זה לא סוד שאם כלגורם בימין היה הולך לבד הוא היה מתקשה להביא מספר כזה גדול". 

נפרדים לשלום? ראשי

נפרדים לשלום? ראשי 'ימינה'צילום: יח"צ

אם עוצמה יהודית יקבלו את המקומות הראשונים, סיכוי גדול שמצביעים מהציונות הדתית הליברלית ייברחו? 

"האמירה הזו לא הוכיחה את עצמה. בפעם הקודמת עוצמה לא רצה איתם והם קיבלו 7 מנדטים, שזה כישלון גדול מכיוון שבהתחלה דיברו על 13 מנדטים. אבל זה אומר דבר נוסף - אנשים שמפחדים מבן גביר לא מצביעים גם לבצלאל סמוטריץ' ולרב פרץ. יכול להיות שבאמת צריך לרוץ בשתי מפלגות - מפלגה אחת יותר ליברלית ומפלגה אחת יותר תורנית. מה שברור שכל הגישה שעוצמה מרחיקים לא הוכיחה את עצמה. לא ראינו את ההמונים מהציבור הליברלי נוהרים לקלפיות. פעם עשו לנו דה-לגיטימציה, היום זה בדיוק הפוך ואנחנו מזמן לא שם. אני מסתובב ברחוב ואני שומע את הדברים. אין היום אחד בציונות הדתית שחושב שאנחנו לא לגיטימים". 

אם גם הפעם הבית היהודי יחברו לימין החדש ולא יסכימו לחבור אליכם. מה תעשו? 

"אני לוקח אחריות ורץ לבד. יש לנו ציבור שהוכיח בפעם האלף שהוא לא מצביע למפלגות אחרות, אלא רק לעוצמה יהודית. הציבור הזה לא יצביע בבחירות כלל אם אנחנו לא נרוץ. הצלחנו להביא 84 אלף למרות שעשו עלינו קמפיין מטורף שלא היה מעולם ולמרות שראש הממשלה הלך על הראש שלנו בימים האחרונים של הקמפיין. 

המספר שאנחנו הבאנו מדבר בעד עצמו. אם הייתי פוליטיקאי הייתי אומר 'לי יש 84 אלף אני רוצה את המקום הראשון, שלישי וחמישי ושכל היתר התחלקו במה שיש', אבל אני לא שם ואני לא חושב שזה מה שצריך לעשות. אני חושב שצריך לעשות חיבור גדול עם הגינות". 

בהינתן שעכשיו אין פרימרייז פתוחים כי אין זמן וכסף, מי אתה חושב שצריך לעמוד בראש? 

"קודם כל אני חושב שזו טעות שלא יהיו פרימרייז, אבל אם לא יהיו מבחירות מקדימות נצטרך להיכנס כולנו לחדר עד שיוצא עשן לבן ולקבוע את סדר הרשימה באופן משותף. אני חושב שאם יהיה חיבור גדול ניתן להביא יותר מ-10 מנדטים. לבית היהודי יש תקרת זכוכית של 7-8 מנדטים, אבל כשאנחנו נכנסים שאנחנו מביאים איתנו משהו אחר וחדש. גם לא צריך שכל 84 אלף הקולות יעברו איתנו לאותה מפלגה. מספיק 60 אלף כדי להגיע לעוד 2 מנדטים וכך נגיע ל-9 מנדטים. הבעיה של חלק מהציבור שאנחנו התכתשנו בנינו לבין עצמנו. זה שאני הלכתי לראיונות ואיילת יורדת עלי ואני יורד עליה זה הרחיק קולות משנינו".