בני גנץ: "נתניהו מעמיד את עצמו לפני מדינת ישראל"

יו"ר כחול לבן ביקר בקבר בן גוריון בשדה בוקר, לקראת האזכרה הממלכתית לראש הממשלה הראשון, ותקף את נתניהו: "ישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת ולפני שהגעתי לאוטו יצאה הודעה לתקשורת הפוכה לגמרי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/12/19 13:05 ו בכסלו התשפ

בני גנץ: "נתניהו מעמיד את עצמו לפני מדינת ישראל"
ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

רכבת הבחירות דוהרת, וכל צד מנסה להטיל את האחריות על הצד השני. יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ביקר הבוקר (ד') במועצה האזורית רמת נגב, יחד עם ראש המועצה ערן דורון וחברי הכנסת פנינה תמנו שטה, רם שפע ואלון שוסטר. גנץ ישתתף אחר הצהריים בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, יחד עם נשיא המדינה ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון ובכירים נוספים.

במהלך הסיור אמר גנץ: "שמחתי להצטרף לערן דורון ראש המועצה ואנשיו ולראות איך חזונו של בן גוריון שבנגב מקבל ביטוי". גנץ תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "בן גוריון כיהן כראש ממשלה, סיים את תפקידו והלך והתיישב בשדה בוקר. כך נהגו גם ראשי ממשלה אחרים כמו גולדה, בגין וגם אולמרט שלא שמו את עצמם לפני המדינה ולפני היעדים שהוא (נתניהו) בעצמו מדבר עליהם".

על האפשרות לבחירות אמר יו"ר כחול לבן: "אני מקווה שלא נגיע לבחירות שלישיות למרות כל ההצהרות. אנחנו רוצים אחדות ואני מדבר על אחדות מיומי הראשון בפוליטיקה".

גנץ ונתניהו. יישבו יחד?

גנץ ונתניהו. האשמות בלי סוףצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוגע לפגישה עם נתניהו אתמול אמר גנץ: "צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת ולפני שהגעתי לאוטו יצאה הודעה לתקשורת הפוכה לגמרי. בחדר נתניהו לא הציע שום דבר חדש. הוא התבצר בעמדותיו, לא כך מנהלים משא ומתן".

גנץ התייחס להטלת האשמה מצד נתניהו על יאיר לפיד ואמר: "נתניהו לא צריך לחפש אשמים - בכחול לבן יש תהליכי שיח מסודרים. האחריות היא עלי וההחלטות הן באחריותי תוך התייעצות עם חבריי. הוא צריך להסתכל לי ולאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד מה הוא חושב ומה הוא רוצה במקום לגלגל מעצמו אחריות. אף ראש ממשלה לא העמיד את עצמו אף פעם כמוהו לפני מדינת ישראל".