ח"כ מש"ס עורר סערה: "גויים גרים בדירת עמידר"

ח"כ יואב בן צור הסביר את דעתו על ההתבוללות בארץ והעביר ביקורת על חוק השבות: "להעלות מאסות של אנשים שאין להם שום קשר למדינה, אלא רוצים לנצל את התנאים שהיא נותנת - זה לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/19 21:30 ד בכסלו התשפ

ח"כ מש"ס עורר סערה: "גויים גרים בדירת עמידר"
חבר הכנסת יואב בן צור, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת יואב בן צור (ש"ס) עורר מהומה הערב (ב') כאשר התייחס לנושא מניעת התבוללות, וסיפר על בחור מאוקרינה, שרק אימו היתה יהודיה, שנישא לאישה לא יהודיה ומתתגורר בדיור ציבורי "על חשבון המדינה".   

ח"כ בן צור, שדיבר בכנס ז’בוטינסקי למנהיגות של בית"ר העולמית בבית מורשת בגין בירושלים, קרא לכל היהודים לעלות לארץ ישראל : "אין ספק שאנחנו רוצים את כל היהודים במדינת ישראל, ואנו רואים איך האנטישמיות מתגברת באירופה וגם בארצות הברית". בן צור המשיך: "אני רוצה לספר סיפור שסיפר לי יהודי בן עדות המזרח. בתו מתחתנת בעוד שבוע ימים עם בחור מאוקראינה. אמו הייתה יהודייה ואביו גוי. אמו ממשפחת כהן, כך שלא היה ספק ביהדותו. הבחור הזה, אימו נפטרה ואביו קיבל דירה של עמידר בבת ים או במקום אחר. אחרי שאמו נפטרה הוא הביא בחורה גויה מרוסיה, והוא היום גר איתה בדירה של עמידר. שני גויים שחיים על חשבון מדינת ישראל. האם זו המדינה היהודית שביקשנו להקים?".

לדעת ח"כ בן צור, אסור להעלות לארץ אנשים שאין להם שום קשר למדינה, כלשונו: "אני חושב שגם אם יש נישואי תערובת, במידה שאפשר לעשות להם גיור אנחנו נקבל אותם באהבה, שיבואו לפה, נעזור להם להתאקלם פה. חוץ מזה שיש את חוק השבות, והוא אומר מי זכאי לעלות לארץ ישראל. להעלות מאסות של אנשים שאין להם שום קשר למדינה, אלא רוצים לנצל את התנאים שהיא נותנת - זה לא".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר זעם על דבריו של ח"כ בן צור: "אני מציע לח"כ בן צור לקחת גלולה נגד גזענות. המגיפה של שנאת העולים מתפשטת בש"ס בקצב מסוכן. כדאי שתתנצל בפני מיליוני אזרחים ששירתו ומשרתים בצה"ל, שלקחו חלק חשוב בבניין העם והארץ רבים מהם נפלו כשהגנו על המדינה, אך בשביל בן צור הם טובים כדי למות בקרב, אך לא מספיק טובים כדי לחיות כאן".