לפיד: "לא נשמש חבל הצלה לנאשם בשוחד"

ראשי כחול לבן חזרו שוב על עמדתם כי לא יישבו בממשלה תחת נתניהו, ולא יקבלו את הצעות הפשרה לפיהן יעמוד ראש הממשלה תקופה מסויימת בראשות הממשלה בתחילת הקדנציה: "יש לו מטרה אחת. לפרק את כחול לבן"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 02/12/19 14:38 ד בכסלו התשפ

לפיד: "לא נשמש חבל הצלה לנאשם בשוחד"
ראשי כחול לבן, לפיד וגנץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, התייחסו היום (ב') בישיבת הסיעה לסיכויים להקמת ממשלת אחדות, ולהצעות השונות שנמסרו מטעם הליכוד. השניים חזרו ואמרו כי לא יישבו בממשלה תחת נתניהו.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בפתח ישיבת הסיעה: "בניגוד לאחרים - אינני רוצה להעמיד את אזרחי ישראל בפני בחירות יקרות ומיותרות. בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100%. פוליטיקה היא אומנות הפשרות. ופשרות בין ערכים הן נכונות כשהן באות לשרת מטרות. מטרות גדולות למען העם והארץ ולא מטרות שבאות לשרת אינטרסים אישיים.
אני מבין שחלק מהפשרות -שלא נרכיב את ממשלת החלומות - אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות. אני מבין שנצטרך לקבל הצעות פשרה, אך לא הצגות פשרה. בכדי להעביר הצעות פשרה אין צורך בהדלפות, בשיחות עם מקורבים או "שיחות סגורות".

"אני קורא לנתניהו: אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה בינינו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי, כזה שיאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך". 

ריבלין עם נתניהו וגנץ

ריבלין עם נתניהו וגנץצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מספר 2 ברשימת הסיעה, ח"כ יאיר לפיד, דיבר אחרי גנץ והתייחס להצעת הליכוד שפורסמה הבוקר, לפיה נתניהו יכהן חצי שנה בתחילת כהונת הממשלה ואח"כ יפנה את המקום לגנץ: "זו לא הצעה. זו הונאה. מי שהצביע ׳כחול לבן׳ לא עשה את זה כדי לשמש חבל הצלה לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. ביבי כמו ביבי, יש לו מטרה אחת. לפרק את כחול לבן. הקמנו אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הכושל שלו - אז הוא עושה הכל כדי לגרום לנו להסתכסך ולהתפרק. ככה הוא עובד. ככה הוא עבד כל החיים הפוליטיים שלו. לא ניתן לו את התענוג". 

לפיד הוסיף לתקוף את נתניהו ואמר: "בנאדם אחד עם שלושה כתבי אישום חמורים, שהפסיד בבחירות, תוקע את המדינה. מספיק עם הטירוף הזה. יש ילדים במרחבים מוגנים בעוטף עזה. יוקר המחיה הוא מכת מדינה. יש משבר דת ומדינה. יש מדינה לנהל. אבל ביבי דוחף לבחירות. זה מה שעורכי הדין שלו המליצו לו. והדבר היחיד שמעניין אותו זה מה שעורכי הדין שלו ממליצים לו".

מהליכוד נסר בתגובה לדברים: "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות שתממש הזדמנויות היסטוריות למדינת ישראל - וביניהם ברית הגנה עם ארה"ב והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".