סקר מנדטים: שוויון בין הגושים. הבית היהודי שוב בחוץ

על פי הסקר של ישראל היום, במידה ונאלץ להגיע לבחירות שלישיות לא יהיה שום שינוי במאזן הגושים שיוביל לפתרון במשבר הפוליטי. הימין החדש מתחזקת על חשבון הבית היהודי, שנותרת פעם נוספת מתחת לאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/19 09:23 א בכסלו התשפ

סקר מנדטים: שוויון בין הגושים. הבית היהודי שוב בחוץ
בחירות שלישיות? נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

שבוע אחרי שהיועמ"ש מנדלבליט הודיע על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, סקר "ישראל היום" מגלה: הליכוד אינו נפגע מההחלטה - ואפילו מוסיף מנדט. גם כחול לבן מתחזקת – בשניים. בקרב מצביעי הליכוד: 88% מעדיפים את נתניהו בראש, רק 8% את סער

אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, זו היתה תמונת המנדטים: כחול לבן מובילה עם 35 מנדטים. הליכוד מתחזקת ל- 33. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים. גם ש"ס שומרת על המנדטים שקיבלה בבחירות בקיץ ועומדת על 9 מנדטים. ישראל ביתנו ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת. הימין החדש מתחזק ל- 6 מנדטים. המחנה הדמוקרטי והעבודה - גשר מגדרות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. הבית היהודי והאיחוד הלאומי עם 2 מנדטים ועוצמה יהודית עם מנדט בודד לא עוברות את אחוז החסימה.

חלוקת הגושים מראה שוב כי ישנו שוויון בין מחנה הימין למחנה השמאל, כאשר כל אחד מהגושים מקבל 56 מנדטים. אביגדור ליברמן ממשיך להיות לשון המאזניים עם שמונת המנדטים שלו. כלומר, לפי שעה, במידה והתקיימו בחירות שלישיות לא יהיה שום שינוי במערך הגושים שיוביל לפתרון במשבר הפוליטי. 

בסקר החדש של מעריב עולה כי במידה וגדעון סער ינהיג את הליכוד, מפלגתו תרד בשני מנבטים בלבד, אולם גוש הימין כולו יעלה בשני מנדטים נוספים ויעמוד על 56 לעומת 54. בשעאר המפלגות לא יהיה שינוי דרמטי. 

בשאלת ההתאמה לכהונת ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 45%, אך יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לא רחוק מאחוריו עם 39%. 16% ענו שאינם יודעים. 

בקרב מצביעי הליכוד התשובה עדיין מאוד ברורה. 88% תומכים בנתניהו לראשות המפלגה כאשר הטוען לכתר, גדעון סער, מדשדש מאחור בפעם ניכר עם 8% בלבד. 4% השיבו כי אינם יודעים. לא זאת בלבד, רוב מצביעי הליכוד נגד ההצעה של ניר ברקת לבחור ממלא מקום זמני לנתניהו, כאשר 49% נגד, 38% בעד ו-13% ענו תשובות אחרות. 

בסקר 
הסקר נערך בקרב 501 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה נעה בין 4.4% לכאן או לכאן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן