סקר מנדטים: גדעון סער כיו"ר הליכוד - מחזק את בנט

סקר חדש של ׳מאגר מוחות׳ מציג תמונה מזהירה ליו"ר הימין החדש עם 12 מנדטים - זאת אם גדעון סער יעמוד בראשות הליכוד. סמוטריץ' ופרץ לא עוברים את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/19 20:52 ל בחשון התשפ

סקר מנדטים: גדעון סער כיו"ר הליכוד - מחזק את בנט
שר הביטחון נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

סקר מנדטים חדש של ׳מאגר מוחות׳ עבור ׳רדיו 103׳ מציג תמונה חיובית ומזהירה לטובת יו"ר 'הימין החדש', שר הביטחון נפתלי בנט שמנבא למפלגתו 12 מנדטים - זאת אם גדעון סער יעמוד בראשות 'הליכוד'. המפלגה הגדולה היא' כחול לבן', עם 33 מנדטים. סמוטריץ' ופרץ מחוץ לכנסת.

עוד עולה מהסקר, כי במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יעמוד בראשות מפלגת הליכוד, מפלגת 'איחוד הימין' ו'המחנה הדמוקרטי' נמחקות. 'העבודה' נחלשת ויורדת לארבעה מנדטים בלבד ו'הימין החדש' מזנקת ל-12 מנדטים. 

תוצאות הסקר:


כחול לבן - 33
הליכוד - 28
הרשימה המשותפת - 14
הימין החדש - 12
ש״ס - 11
יהדות התורה - 9 
ישראל ביתנו - 9 
העבודה - 4
מפלגות ׳איחוד הימין׳ ו׳המחנה הדמוקרטי׳ לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים:

מבחינת מפת הגושים, גוש הימין גדול מגוש המרכז-שמאל במנדט אחד בלבד. ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן ממשיכים להוות לשון מאזניים בדרך להקמת ממשלה. 

גוש הימין 56
גוש השמאל 55
ליברמן 9

כזכור, אם עד למועד ה-11.12 אף ח"כ לא יגייס 61 חתימות ויגיש אותן לנשיא - הכנסת תתפזר באופן אוטומטי. אם אחד הח"כים יצליח לאסוף חתימות, הוא יקבל שבועיים נוספים כדי להרכיב ולהציג ממשלה. אם ייכשל, הכנסת תתפזר ומדינת ישראל תלך לסבב בחירות נוסף כבר בחודש מארס 2020.