אדלשטיין הודיע כי גנץ ונתניהו יפעלו להקים ממשלת אחדות

יו"ר הכנסת הודיע כי המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן שוב על הפרק. אדלשטיין הכריז כי שני ראשי המפלגות הגדולות הסכימו להצעתו לחידוש הקשרים בין שתי המפלגות על מנת למנוע בחירות שלישיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/19 15:47 כט בחשון התשפ

אדלשטיין הודיע כי גנץ ונתניהו יפעלו להקים ממשלת אחדות
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הודיע היום (ד') על חידוש המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן. "זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית", אמר יו"ר הכנסת ואישר כי צוותי המשא ומתן של המפלגות צפויים להיפגש הערב בלשכתו. "עוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל".

לשני ראשי המפלגות הגדולות, ח"כ בני גנץ וח"כ בנימין נתניהו נשארו כשבועיים עד אשר יוכלו להשיג 61 חתימות של חברי כנסת על מנת להרכיב ממשלה. כשברקע מתחילים להיווצר כבר סדקים בליכוד, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הצליח להביא את גנץ ונתניהו להמשך המשא ומתן. "הזמן עובר ונדמה שכולם כבר ויתרו וחזרנו מהר מדי לסיסמאות וחישובי בחירות. כולם מבינים שישראל מצויה במצב חירום שלטוני שעלול להביא לקריסה כלכלית וחברתית. זו אכן אזעקת אמת". כך אדלשטיין.

אדלשטיין פנה לשני יושבי הראש של הליכוד ושל כחול לבן וביקש מהם להורות לצוותי המשא ומתן להיפגש איתו עוד הערב בלשכתו. "פנייתי נענתה בחיוב ועוד הערב יחל הנסיון להחזיר את השפיות לישראל".

אתמול נפגש יו"ר הכנסת עם ראש הממשלה נתניהו, לראשונה מאז פרסום כתב האישום - ומהקריאה של ח"כ גדעון סער לקיים פריימריז בזק בליכוד על מנהיגותו של נתניהו. בתום הפגישה פרסמו השניים הודעה משותפת: "אנחנו קוראים לאחדות בליכוד. יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

אם אף ח"כ לא יגייס 61 חתימות ויגיש אותן לנשיא עד ליום רביעי בעוד שבועיים, 11.12 - הכנסת תתפזר באופן אוטומטי. אם אחד הח"כים יצליח לאסוף חתימות, הוא יקבל שבועיים נוספים כדי להרכיב ולהציג ממשלה. אם ייכשל, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ומדינת ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן