נתניהו ואדלשטיין בהודעה משותפת: "להוריד את הלהבות"

בצל הפגנת התמיכה ולאחר הפיצולים והמריבות בליכוד, יושב ראש הכנסת גיבה את ראש הממשלה: "קוראים לאחדות בליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/19 12:59 כח בחשון התשפ

נתניהו ואדלשטיין בהודעה משותפת: "להוריד את הלהבות"
הגיעו לסיכום. אדלשטיין ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ג') עם יושב-ראש הכנסתיולי אדלשטיין. השניים יצאו בהודעה משותפת בניסיון להרגיע את המריבות הפנמיות בליכוד: ״אנחנו קוראים לאחדות בליכוד. יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה״.

מוקדם יותר הבוקר חברי הכנסת בליכוד הטיחו האשמות כבדים האחד בשני. השרה רגב תקפה בחריפות את הטוען לכתר ראש הממשלה, גדעון סער: "אני חושבת שגדעון עשה טעות גדולה, הוא ירה בתוך הנגמ"ש ותוקע סכין בגב לנתניהו", אמרה השרה. 

סער לא נשאר חייב וענה לשרה רגב: "לא מתרגש. זוכר את הימים שהיא התחנפה אלי ותקפה את ראש הממשלה", והוסיף: "אני במקום ראש הממשלה הייתי מתפטר כדי לאפשר הקמת ממשלה".

שר החוץ ישראל כ״ץ גינה את התנהלותו של סעד בהודעה שכתב לפעילי הליכוד: ״השתלחויותיו האישיות של ח״כ גדעון סער ברה״מ בנימין נתניהו, בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו , תוך קריאה להתפטרותו-היא בעיני חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד. יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממשה), במידה ויכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה, באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד, כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרץ - כפי שעושים חלק מתומכיו של סער. 
כפי שהודעתי, אני תומך בבנימין נתניהו במידה ויכפו עלינו בחירות נוספות, ואפעל בכל דרך, כדי למנוע את הדחתו.״

במקביל, היום (ג') צפויה להתקיים הפגנת התמיכה בנתניהו בתל-אביב. עקב ההיענות הנמוכה של הפוליטיקאים, חברי הכנסת מהליכוד התבקשו שלא להגיע להפגנה.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן