לפיד: "נתניהו קורא למרד אלים נגד המדינה"

יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה וקרא להגיע לממשלת אחדות - בה יכהן נתניהו שני ברוטציה, אחרי שיסיים את משפטו. לפיד: "הוא קורא לפרק אותנו, הוא מנסה לגרום לאיש לשלוח יד באחיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/19 15:43 כז בחשון התשפ

לפיד: "נתניהו קורא למרד אלים נגד המדינה"
ח"כ יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

‏יו"ר ‎כחול לבן, ח"כ ‎בני גנץ, תקף היום (ב') את ראש הממשלה נתניהו, בישיבת הסיעה של מפלגתו. לדברי גנץ, "בנובמבר 2019 הוא מבקש לדרדר אותנו לבחירה אחת: מצבו המשפטי. אם חלילה נלך לבחירות, הוא שוב יפסיד".
‏‎‎‎
גנץ הוסיף כי "רק ח"כ אחד, בנימין נתניהו, גורר לבחירות. הגיע העת להסיר את החרמות ולשבת ולדבר על הקמת ממשלת אחדות לאומית בהובלת כחול לבן. במתווה שהצעתי - אני אכהן שנתיים, ואחרי יכהן נתניהו - אם ייצא זכאי".

בהמשך פנה אל משתתפי הפגנת התמיכה בנתניהו, שתתקיים מחר בתל אביב, וקרא להם לשמור על הסדר: ‏‎‎‎‎"אני קורא למפגינים בעד נתניהו או נגד נתניהו - אני קורא לכולם לשמור על כבוד מוסדות אכיפת החוק. לשמור על הממלכתיות. וכמובן, מעל הכל - להמנע מכל סוג של אלימות, פיזית או מילולית".

יו"ר כחול לבן הוסיף: ‏‎‎‎‏"נתניהו אמר שיש בישראל הפיכה שילטונית, אבל האמת היא שיש בישראל שיתוק שילטוני. נותרו לנו רק שבועיים וחצי. הזמן לקבלת החלטות מנהיגותיות שיחסכו בחירות מיותרות - הוא כאן ועכשיו".

גנץ ולפיד בישיבת הסיעה

גנץ ולפיד בישיבת הסיעהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ יאיר לפיד תקף את נתניהו בישיבת הסיעה ואמר: "זה לא רק כתבי האישום. זה מה שהוא עושה לנו. ההתקפה על שלטון החוק. על אנשי החוק. הנסיון לפרק אותנו. לגרום לאיש לשלוח יד באחיו. הוא הפסיד בבחירות. יש לו שלושה כתבי אישום חמורים. הוא מסית לאלימות. באיזו מדינה בעולם איש כזה נשאר יום אחד בתפקיד?

"פעם שאלו את בגין מהי ההחלטה הכי חשובה שהוא עשה בחייו. הוא אמר, "מנעתי מלחמת אחים". ביבי מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. הוא קורא לאנשיו לצאת לרחובות למרד אלים נגד המדינה. לא ניתן לזה לקרות".

עוד הוסיף לפיד: "בנימין נתניהו לא יכול להמשיך להוביל את מדינת ישראל. הייתם נותנים לילדים שלכם להיות בגן שבו הגננת חשודה בפלילים? הייתם שמים את הכסף שלכם בבנק שבו המנהל חשוד שהוא עבריין?"