הערב בתל אביב - הפגנת שמאל נגד נתניהו

פוליטיקאים ומוזיקאים ישתתפו הערב בהפגנה נגד ראש הממשלה זאת אחרי החלטת היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום. ח"כ סתיו שפיר ממארגנות ההפגנה: "נתניהו מוכן להבעיר את המדינה כדי לשמור על עצמו, ואנחנו מוכרחים לצאת לרחובות"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/11/19 18:01 כה בחשון התשפ

הערב בתל אביב - הפגנת שמאל נגד נתניהו
הפגנה נגד נתניהו, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

הערב (מוצ"ש) בשעה 20:00 צפויים להגיע מפגינים אל כיכר הבימה שבתל אביב על מנת למחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההפגנה נערכת יומיים אחרי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט על הגשת כתב אישום נגד נתניהו.

המוסיקאי דן תורן והשחקן אלי דנקר יופיעו הערב בהפגנה שיזמה ח"כ סתיו שפיר. המפגינים ידרשו את התפטרותו של נתניהו בעקבות כתבי האישום נגדו ועל רקע קריאתו של ראש הממשלה לחקור את החוקרים. המפגינים טוענים ראש הממשלה קורא למרי אזרחי נגד שלטון החוק. תורן יבצע את השיר "אימפריות נופלות", אמנים נוספים צפויים להשתתף. ח"כ סתיו שפיר:  "קוראים לביבי להתפטר ודורשים הקמה של ממשלת פיוס לאומית. מסיימים את עידן נתניהו ומתחילים כאן מחדש".

 ח"כ סתיו שפיר

ח"כ סתיו שפירצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כזכור, ביום חמישי האחרון החליט מנדלבליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושה תיקים שונים באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט הרעיף שבחים על ראש הממשלה: "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא אדם עתיר זכויות. זכיתי לעבוד עימו ולעמוד על כישוריו הרבים ועל יכולותיו המיוחדות כראש הממשלה. את ההחלטה על הגשת כתב האישום נגדו קיבלתי בלב כבד. בלב כבד אמנם, אך גם בלב שלם. מתוך תחושת מחויבות עמוקה לשלטון החוק, לאינטרס הציבורי ולאזרחיה של מדינת ישראל. אכיפת החוק איננה נתונה לבחירה. זה לא עניין של ימין או שמאל. זה לא עניין של פוליטיקה. זוהי חובה המוטלת עלינו – אנשי מערכת אכיפת החוק, ועליי באופן אישי כמי שעומד בראשה. זוהי החובה שלי כלפי אזרחי המדינה – אשר האינטרס הציבורי מחייב כי יחיו במדינה שבה אין אדם  שהוא מעל החוק; במדינה שבה חשדות למעשי שחיתות נבדקים ונחקרים, למען גילוי האמת ומיצוי הדין כשהדבר נדרש. זוהי המשמעות הבסיסית ביותר של שלטון החוק במדינה דמוקרטית. מהסיבה הזו בדיוק, היום הזה הוא אמנם יום קשה, אבל הוא גם יום חשוב". 

מנדלבליט הסביר את האישום בתיק 4000: "האישום הראשון מבוסס על החקירה בתיק 4000. באישום זה, החלטתי להעמיד את ראש הממשלה לדין בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים. זאת, בגין מערכת יחסים של "תן וקח" שנרקמה בין ראש הממשלה לבין הבעלים של חברת "בזק" ואתר החדשות באינטרנט "וואלה" – מר שאול אלוביץ', ורעייתו. במסגרת הקשר שנוצר ביניהם, מר אלוביץ' – שהיה זקוק לראש הממשלה לשם קידום האינטרסים העסקיים והכלכליים שלו, קיבל מראש הממשלה ומסביבתו בקשות ודרישות בהיקף נרחב בנוגע לפרסומים שונים  באתר "וואלה", חלקן בתקופות של בחירות, ועשה כל שביכולתו על מנת להיעתר להן, וזאת באופן חריג". 

"מדובר במאות בקשות ודרישות. מר אלוביץ' לחץ באמצעות מנכ"ל וואלה על כתבים ועורכים להיענות לדרישות ראש הממשלה ובמקרים רבים מאמציו נשאו פרי. ראש הממשלה, בתמורה, פעל לכך שהחלטותיו באופן אישי והחלטות משרד התקשורת בקשר לחברת "בזק", בכמה נושאים מרכזיים, יתקבלו על פי רצונותיו של מר אלוביץ'. מדובר בהחלטות שהניבו למר אלוביץ' ולחברת "בזק" סכומי עתק.בתיק זה החלטתי להעמיד לדין בעבירת שוחד גם את בני הזוג אלוביץ'". 

היועמ"ש התייחס גם לאישומים בתיק 2000: "האישום השני מבוסס על החקירה בתיק 2000. באישום זה, החלטתי להעמיד את ראש הממשלה לדין בעבירה של מרמה והפרת אמונים. זאת, משום שניהל שיח מושחת אודות הצעת שוחד שקיבל מהבעלים והעורך האחראי של קבוצת "ידיעות אחרונות", מר נוני מוזס. במסגרת שיח זה, הציע מוזס שהוא ישנה לחלוטין את הסיקור של ראש הממשלה בעתון "ידיעות אחרונות" ובאתר YNET – עד כדי "סיבוב הספינה" ו"רעידת אדמה", כלשונו. זאת, בתמורה לכך שראש הממשלה יפעיל את כוחו לחקיקת חוק שיגביל את העיתון המתחרה, "ישראל היום", וישיא בכך למוזס רווחים כספיים משמעותיים.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן