סקר חדש: כחול לבן והליכוד בשוויון מנדטים

מסקר שנערך לפני החלטת היועמ"ד בתיקי נתניהו עולה כי, 49% מהציבור מאשים את נתניהו בכישלון המשא ומתן לממשלת אחדות, לעומת 42% שמפנים אצבע מאשימה לליברמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 21:39 כג בחשון התשפ

סקר חדש: כחול לבן והליכוד בשוויון מנדטים
גנץ ונתניהו | מי ירכיב ראשון?, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

מסקר חדש, שבוצע עבור חדשות 12 עולה כי כחול לבן והליכוד נמצאות בשוויון בפסגה, אולם כמעט מחתית מהציבור תולה את האשמת בכישלון המשא ומתן לממשלת אחדות בנתניהו.  

סקר עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה תמונת המצב: כחול לבן והליכוד בשוויון עם 33 מנדטים. ישראל ביתנו מתחזקת עם 9 מנדטים, לעומת ש"ס שנחלשת ל-8 מנדטים. ימינה, שהתפצלה לשתי מפלגות נותרת עם 7 מנדטים. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי סוגרת את השרימה עם 5 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. 

הסקר בדק מי אשם בכך שלא קמה ממשלת אחדות. מסקר עולה כי 49% מהציבור מאשימים את נתניהו, לעומת גנץ שרק 25% מהציבור הצביעו עליו כאשר. 42% הפנו אצבע מאשימה דווקא ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ו-4 אחוזים טענו שאף אחת מהם לא אשם.

הסקר, שנבדק לפני החלטת היועמ"ש על תיקי נתניהו, שאל אם היועמ"ש יחליט להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו, מה לדעתך עליו לעשות?
46% קבעו כי נתניהו צריך להתפטר, לעומת 30% שסברו כי נתניהו צריך להישאר בתפקידו. 17% סברו שראש הממשלה צריך לצאת לנבצרות ושבעה אחוזים השיבו: לא יודע. 

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 505 נשאלים טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+ ומועד איסוף הנתונים: 21 בנובמבר 2019.