יו"ר הכנסת בהעברת המנדט: "אף אחד לא רוצה בחירות"

במעמד השבת המנדט לכנסת, פנה בנאומו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין נשיא המדינה רובי ריבלין והודה לו על מאמציו לכונן ממשלת אחדות, והתריע: "מערכת בחירות נוספת היא אסון למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 13:55 כג בחשון התשפ

יו"ר הכנסת בהעברת המנדט: "אף אחד לא רוצה בחירות"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, נשא נאום במעמד העברת המנדט לכנסת. אדלשטיין קרא  לראשי המפלגות לפעול יחד למניעת בחירות בפעם השלישי. עם קבלת המנדט בשם הכנסת מנשיא המדינה ראובן ריבלין אמר אדלשטיין בפראפרזה לדברי מנחם בגין ז"ל: "הבחירות הן נמנעות, האחדות היא בלתי נמנעת". אדלשטיין הבהיר כי המשמעות של הליכה למערכת בחירות נוספת היא פגיעה בעסקים הקטנים, בחקלאים, בהורים, בקשישים, בנכים ובכל אזרחי ישראל.

בפתח דבריו פנה אדלשטיין לנשיא: "אני מבקש להודות לך, אדוני הנשיא, שבחרת לא לשבת ביציע אלא לרדת למגרש ולעשות את כל מה שניתן כדי שתקום ממשלה בישראל". בהמשך נאומו אמר: "ב 24 ביוני, כשלושה חודשים לפני הבחירות הקודמות, קראתי לכל ראשי המפלגות לפעול כדי לבטל אותן. אמרתי להם: ״מערכת בחירות נוספת היא אסון למדינת ישראל. שום דבר לא ישתנה בה״. היו מי שגיחכו. כל צד הסביר לי שניצחונו בבחירות יהיה מזהיר – והפעם ההכרעה תהיה ברורה.

לצערי הבחירות לא התבטלו – ובאמת שום דבר לא השתנה. מה שהיה בבחירות בחודש אפריל, הוא שהיה בבחירות בחודש ספטמבר,  ואם חלילה לא נִצְלַח את האתגר שלפנינו, הוא שיהיה גם בבחירות בפעם השלישית! והרביעית! והחמישית!

אף אחד לא רוצה עוד בחירות! תושבי עוטף עזה והדרום – לא רוצים עוד בחירות! הרופאים והאחיות, ובוודאי החולים – לא רוצים עוד בחירות! בעלי העסקים הקטנים, החקלאים, הקשישים, הנכים – אף אחד לא רוצה בחירות!
ההורים, שחיכו לשלוח את הילדים בחנוכה לבית הספר של החגים, לא רוצים עוד בחירות!

כיושב ראש הכנסת, אני אומר לכם בוודאות - רוב רובם של חברי הכנסת לא רוצים עוד בחירות!


אדוני הנשיא, אולי יהיה מי שיאמר: מה הוא מיתמם? על החולים, הנכים והקשישים אין בכלל מחלוקת בין המפלגות השונות. המחלוקת האמיתית היא בתחום המדיני. באמת?? רק לפני שלושה ימים, שמענו הודעה היסטורית של מזכיר המדינה האמריקאי, בִּדְבַר חוקיות ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. שימו לב: ראשי המפלגות שהביעו תמיכה בהצהרה, מייצגים 96 מתוך 120 חברי הכנסת. גם בתחום הזה – אפשר להרכיב קואליציה רחבה, ואפשר לטפל באתגרים המדיניים והביטחוניים שעומדים בפנינו – ביחד

נותרו לנו 21 יום. לנו. לכולנו. אני פונה מכאן לאזרחים המעורבים, לפעילי המפלגות, לכל מי שאכפת לו: תפנו לנציגים שלכם – בכל דרך אפשרית. תגידו להם בקול ברור: אנחנו לא רוצים בחירות! אנחנו רוצים שתשבו, שתדברו, שתתפשרו – בשבילנו! על משקל דבריו של ראש הממשלה מנחם בגין: הבחירות הן נמנעות. האחדות – היא בלתי נמנעת. אני מאמין בכך בכל ליבי! ואני מצידי אעשה את הכל, כדי שבשלושת השבועות הבאים נצליח להקים קואליציה רחבה, ממשלה חזקה, שתחזור לעבוד עבור אזרחי ישראל."