שקד על כשלון כחול לבן: "מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה"

יו"ר הימין החדש אומרת הבוקר כי היה ניתן להרכיב ממשלת אחדות, אלמלא כחול לבן היו פוסלים אישית את נתניהו, והייתה מעדיפה בשלב הבא בחירות אישיות לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 09:55 כג בחשון התשפ

שקד על כשלון כחול לבן: "מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה"
ח"כ איילת שקד, צילום: פלאש 90, אבשלום שושני

הבוקר שאחרי החזרת המנדט לנשיא המדינה גורר עימו, כצפוי, האשמות הדדיות בין המחנות.
חברת הכנסת איילת שקד  (הימין החדש) התראיינה הבוקר בנושא אצל "דקלסגל" ב'כאן ב'. לדבריה, כחול לבן לא היו מוכנים לאפשר בכלל לנתניהו להיות ראש ממשלה- לא כראשון ולא כשני ברוטציה.

"אין באמת פערים. מי שלא יודע גם להתפשר לא יכול להצליח בפוליטיקה", אמרה שקד. "זה פער מדומה – אם הולכים לבחירות – נתניהו הוא רה"מ עוד שבעה חודשים, ואם מקבלים את מתווה הנשיא אז נתניהו יהיה רה"מ עוד 11 חודשים"

עוד אמרה שקד כי "מעבר שלנו (הימין החדש) לכחול לבן היה יוצר ממשלת מיעוט, אבל ממשלה כזאת – על מנת להעביר תקציב – צריכה להיעזר ברשימה המשותפת ואנחנו לא נעשה דבר כזה. בסיטואציה שנוצרה אפשר להקים שתי ממשלות יציבות – או עם כחול לבן או עם ליברמן". עם זאת שקד תומכת במעבר לבחירות אישיות כהוראת שעה, שהזוכה בהן, לדעתה, יקבל את תמיכת מרבית המפלגות. שקד אף אישרה מצב בו מפלגתה תתמוך בבני גנץ, לו יקרה מצב כזה.

 

היום צפוי נשיא המדינה להודיע ליו"ר הכנסת כי כשלו הנסיונות להקמת ממשלה והמנדט יועבר לכנסת. לרשות חברי הכנסת יעמדו 21 ימים בהם יתאפשר ל- 61 ח"כים או יותר להמליץ לנשיא על מועמד מטעמם.