סמוטריץ לנתניהו: יישם את דו"ח המאחזים של השופט לוי

על רקע הכרת האמריקאים בחוקיות ההתיישבות ביו"ש ובבקעה, פונה שר התחבורה סמוטריץ' (הבית היהודי) לרה"מ בבקשה לאמץ את דו"ח השופט לוי שקבע כי יש להכשיר את היישובים באזורים אלו

חדשות כיפה איתן אילן 20/11/19 14:54 כב בחשון התשפ

סמוטריץ לנתניהו: יישם את דו"ח המאחזים של השופט לוי
שר התחבורה, סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ פרסם היום (ד') בטוויטר שלו כי על רקע החלטת הממשל האמריקאי להכיר בחוקיות מפעל ההתיישבות פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להביא כבר ביום ראשון הקרוב החלטה לממשלה על אימוץ דו"ח לוי. לדברי סמוטריץ, "אנחנו לא יכולים להיות פחות פרו-התיישבות מהממשל האמריקאי".

מכתבו של סמוטריץ

מכתבו של סמוטריץ' לרה"מצילום: מתוך טוויטר

דו"ח המאחזים שנכתב ע"י הוועדה בראשות השופט אדמונד לוי ז"ל ב- 2012,  קבע כי יש להסדיר את רובם המכריע של המאחזים הבלתי חוקיים, כביכול, ולהקל על הליכי רכישת קרקע ותכנון ליהודים ביהודה ושומרון. הממצאים שהעלתה הוועדה היוו תשובת נגד לדו"ח המאחזים של עו"ד טליה ששון מהפרקליטות ב-2005, שחובר במטרה להכשיר את תכנית ההתנתקות.

ועדת לוי קבעה כי ההתנחלויות חוקיות מאחר שהעברת אוכלוסייה יהודית לשטחי יהודה ושומרון אינה נוגדת את הדין הבינלאומי. ומסקנתה העיקרית היא שיש להסדיר את מעמדם של המאחזים הלא חוקיים מכיוון שהם הוקמו בעידוד המדינה תוך העברת מסר למתיישבים לפיו עליהם להמשיך ולפתח את מפעל ההתנחלות.

 

 

 

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן