הליכוד: "גנץ אמר לנתניהו שיקים ממשלת מיעוט"

גנץ עולה למתקפה על נתניהו, וקורא לו לוותר על גוש הימין-חרדים ולבוא למשא ומתן נקי: "אהיה מוכן לפשרות". הליכוד: "גנץ אמר לנתניהו שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/11/19 09:59 כב בחשון התשפ

הליכוד: "גנץ אמר לנתניהו שיקים ממשלת מיעוט"
בני גנץ, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הבחירות מתקרבות? לאחר כישלון הפגישה אמש בין נתניהו לבני גנץ, והתרחקות התרחיש של הקמת ממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן, שהמנדט שלו להרכבת ממשלה יפקע הלילה (ד') בחצות, עולה למתקפה על ראש הממשלה, וקורא לו להיפרד מגוש הימין.

"הבוקר צריך לומר את האמת", אומר גנץ, "בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכל כל לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה". 

גנץ קרא לנתניהו לבוא למשא ומתן ללא 'בלוק ה-55': "גם היום אני קורא לנתניהו: הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

ליברמן. מסר של אחדות ללא ערבים

ליברמן. הכל תלוי בוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בליכוד תקפו את גנץ בתגובה ואמר: "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות הטרור באזורנו, אנו מקווים שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור. גנץ דחה את מתווה הנשיא ואת התנאים שהציב ליברמן בסדר הרוטציה. גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור

"גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו ״לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן״. ראש הממשלה נתניהו צדק באזהרתו. ממשלת מיעוט כזאת היא סכנה למדינת ישראל בכל עת, ובוודאי בעת הזאת".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות טרור באזורנו, בליכוד בהובלת נתניהו לא מפסיקים להשתמש בזה לפוליטיקה צינית. 
בושה וחרפה.
נתניהו, אם באמת אכפת לך מאזרחי ישראל - ותר על הבלוק, ותר על החסינות ובוא למו"מ ישיר".

נתניהו: "מצפה מליברמן לעמוד בהתחייבותו"

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר: ‏"לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה". אחרי הפגישה אמש אמר נתניהו: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

ראש הממשלה הזכיר בהודעתו הבוקר את האולטימטום שהציב אביגדור ליברמן וקרא לו לעמוד בהתחייבות: "ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו".‏ ליברמן צפוי לדבר היום במסיבת עיתונאים בשעה 13:00.

בהמשך תקף נתניהו את ראשי כחול לבן וטען כי שיקרו לבוחריהם: "גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו ״לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן״. בכל מה שהזהרתי צדקתי.
אסור להקים ממשלת מיעוט שתהייה תלויה בתומכי טרור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן