הרב דרוקמן: "ממשלת מיעוט היא אנטי דמוקרטית"

הרב חיים דרוקמן מתייחס לממשלת המיעוט וטוען כי האפשרות הזו אסורה: "אני מקווה שזה רק חלום רע והוא לא יתגשם במציאות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/11/19 14:13 כא בחשון התשפ

הרב דרוקמן: "ממשלת מיעוט היא אנטי דמוקרטית"
צילום: כיפה

יממה לפני פקיעת המנדט מכחול לבן, הרב חיים דרוקמן, בכיר רבני הציונות הדתית, מסביר מדוע אסור להסכים לאפשרות של ממשלת מיעוט שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת.  

"אני לא יכול שלא לזעוק על המחשב של הקמת ממשלת מיעוט. ממשלת מיעוט היא אנטי- דמוקרטית. מה זה ממשלת מיעוט? שהמיעוט שולט על הרוב, זה דמוקרטי? באיזו מדינה אנחנו חיים? האם לא רוב הציבור במדינת ישראל צריך לקבוע מי תהיה הממשלה שלו ולא כל מיני קלינטורה?", אמר הרב דרוקמן. 

עוד הוסיף הרב דרוקמן: "זה על עצם ממשלת מיעוט, קל וחומר כדי שהממשלה הזו תקיים צריך להיעזר בחברי כנסת, שאומנם נמצאים בכנסת ישראל, אבל הם לא מזדהים עם העובדה שמדינת ישראל היא מדינתו של עם ישראל. בשביל מה המדינה הזו הוקמה? לא בשביל להיות המדינה של עם ישראל? מדינתו של העם היהודי". 

הרב דרוקמן הסביר כי אסור להקים ממשלה על ידי חברי כנסת שלא מכבדים את המדינה היהודית: "איך אפשר להשתמש בחברי כנסת, שלא רק מתנגדים לעצם העובדה שזו מדינתו של העם היהודי, הם גם תומכי טרור. זה קשה לעלות על הדעת דבר כזה וזה אסור בתכלית האיסור. אני מקווה שזה רק חלום רע והוא לא יתגשם במציאות". 

נזכיר כי מחר (ד') בחצות יפקע המנדט מרשותו של בני גנץ, יו"ר כחול לבן, ולאחר מכן נגיע ל-21 הימים בהם אין אפשרות להקים ממשלת מיעוט, אלא צריך את חתימותיהם של 61 חברי כנסת להקמת ממשלה.