צפו: נתניהו התעמת עם ח"כים הערבים: "אתם תומכים בפשעי מלחמה"

ראש הממשלה מסר הצהרה מיוחדת בכנסת בנוגע ללחימה בעזה, והתעמת עם הח"כים מהרשימה המשותפת, שצעקו לעברו: "אתה שקרן ומסית", ובהמשך נטשו את המליאה. שר החינוך פרץ: "מופע מביש. מגנים על טרוריסטים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/11/19 12:05 טו בחשון התשפ

צפו: נתניהו התעמת עם ח"כים הערבים: "אתם תומכים בפשעי מלחמה"
אחמד טיבי מתעמת עם נתניהו, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

ראש הממשלה נתניהו הגיע במפתיע אחרי ישיבת הממשלה  למליאת הכנסת, ומסר הצהרה מיוחדת בנוגע ללחימה בעזה. ראש הממשלה אמר כי "איננו מוכנים לסבול התקפות יזומות על אזרחינו. צברנו בשנה האחרונה צבר של התקפות כאלו. האיש הזה (בהאא אבו אל-עטא, שחוסל אמש), עמד לחולל עוד ועוד פיגועים כולל בימים אלו. סיכלנו אותו כשפנינו לא להסלמה, אך נעשה כל מה שדרוש כדי להגן על אזרחינו".

עוד הוסיף נתניהו: "בשורש העניין של פשעי המלחמה, העיקרון המרכזי הוא פשוט: בצד אחד ישנם לוחמים ומצד שני אזרחים. אתה יכול לעבור את הקו הזה בשגגה, אך לא בכוונה תחילה. כל צבא מהצבאות המוסריים ביותר בעולם פוגע בשגגה בחפים מפשע, אך זה לא נחשב פשע מלחמה. פשע מלחמה הוא מה שעושים הטרוריסטים בעזה, שיורים לעברנו".

בהמשך התעמת נתניהו עם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, שקראו לעברו קריאות ביניים, ואמר להם: "אתם תומכים בפשעי מלחמה". ח"כ עופר כסיף צעק לעברו: "גם משקר וגם פושע". ח"כ אחמד טיבי: "זה מבצע להצלת נתניהו", והוצא מהאולם, ובעקבות כך נטשו חברי המשותפת את המליאה.

ח"כ עופר כסיף אמר בעקבות העימות עם נתניהו במליאה: "נתניהו לא מסתפק בהרעבה, בהרג ובהרס שהוא מטיל על עזה ובפגיעה הקשה בעוטף עזה. היום הוסיף חטא על פשע והגיע למליאה בכדי לשקר ולהסית כדי להצדיק את עצמו. האיש ששולח צבא להפציץ עיר תחת מצור, קורא לאחרים תומכי טרור?
יצאנו כי היה מיותר להישאר, אפילו נתניהו לא מאמין לנתניהו".

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בתגובה לדברים: "יושב במליאה בכנסת ישראל, בזמן שאלפי תושבים נמצאים תחת איום טילים, תלמידים שלא הלכו לבי״ס, אזרחים שלא חלק מהלחימה מאוימים על ידי ארגוני טרור,הצבא נמצא בלחימה ומה שיש לחברי הכנסת של הרשימה המשותפת זה להגן על אותם טרוריסטים שמנסים לפגוע בנו. מופע מביש.
‏"אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה"