ההצעה החדשה של הליכוד לכחול לבן - והתיווך של דרעי

על פי הצעה חדשה שהעבירו בליכוד לכחול לבן, נתניהו יתפטר לאחר שנה בתפקיד, או במקרה שמשפטו ייפתח, וגנץ יכהן במקומו. המכשול המעכב הסכם: אין דרך להבטיח את עמידת הצדדים ברוטציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/19 20:19 יג בחשון התשפ

ההצעה החדשה של הליכוד לכחול לבן - והתיווך של דרעי
יישבו יחד? גנץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם הפערים בין הליכוד וכחול לבן מצטמצמים, ובקרוב נראה ממשלת אחדות? על פי דיווח הערב (ב') בחדשות 12, בליכוד העבירו הצעה חדשה לכחול לבן, שעשויה לקרב את החתימה על הסכם קואליציוני.

על פי ההצעה החדשה, מתווה הרוטציה בין בנימין נתניהו לבני גנץ יהיה שנה לנתניהו, שנתיים לגנץ ושנה נוספת לנתניהו. אם ייפתח משפטו של ראש הממשלה במשך הזמן הזה, כאשר ההערכה היא שהוא ייפתח בכל מקרה לקראת סוף השנה הראשונה, נתניהו יתפטר ויפנה את מקומו לגנץ, ואם לא ייפתח המשפט, נתניהו יתפטר בכל מקרה בתום השנה הראשונה. 

במקביל, על פי ההצעה, ייעשו תיקוני חקיקה כדי להבטיח את מעמדו של גנץ כממלא מקום ראש הממשלה, תפקיד שאינו קבוע כיום בחוק, וכן להבטיח את מקומו של נתניהו כממלא מקום ראש הממשלה, בזמן שגנץ יכהן בתפקיד.  

דרעי הציע: אני אשמור על נתניהו

על פי הדיווח, המכשול העיקרי המונע התקדמות משמעותית לקראת הסכם, היא העובדה כי לא נמצא פתרון משפטי שיחייב את הצדדים לכבד את הרוטציה, ובכחול לבן לא סומכים על נתניהו שאכן יעשה כן, ולא יוביל לבחירות חדשות לקראת תום מועד כהונתו הראשונה, או, לחילופין, פשוט לא יתפטר מתפקידו.

בהמשך דווח כי גם לבעיה הזאת ייתכן פתרון, וכי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, פנה לכחול לבן כשבפיו ההצעה הבאה: אם נתניהו לא יקיים את הרוטציה - ש"ס תפרוש מממשלתו ותחייב אותו לעשות כן.