אופיר סופר בנאום הבכורה: "לחזק את ההתיישבות בגליל"

בנאום הבכורה שלו התייחס ח"כ סופר לשני נושאים עיקריים אותם הוא מתכוון לקדם בכנסת - פיתוח הגליל וההתיישבות היהודית בו, והכרה בלוחמי צה"ל שלא נפצעו אך השתתפו בקרבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/19 18:22 יג בחשון התשפ

אופיר סופר בנאום הבכורה: "לחזק את ההתיישבות בגליל"
ח"כ אופיר סופר בנאום הבכורה, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

ח''כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) נשא היום (ב') את נאום הבכורה שלו בכנסת. בנאומו התייחס ח''כ סופר לנושאים הקרובים לליבו שאותם הוא מתכוון לקדם בכנסת הקרובה. הנושאים שעליהם מתכוון ח"כ סופר לשים דגש הם: פיתוח כלכלי וסיוע לצפון, חיזוק הקשר עם בני העדה הדרוזית, טיפול מעמיק בבעיות הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, העמקת הקשר עם יהודי התפוצות, סיוע לפצועי צה''ל, נפגעי פעולות האיבה ופגועי הלם קרב.

סופר התייחס לנושא פיתוח הגליל, ממנו הוא מגיע, ואמר כי "אני מבקש לחזק ולסייע בפיתוחו הכלכלי של הגליל, לעודד יזמות עסקית ולתמוך בה, כדי שעוד רבים וטובים יחליטו להישאר בגליל או יבואו לגור בגליל, יקימו בו את ביתם ויחד איתנו יעצבו את העתיד של צפון הארץ. 
אני מאמין שפיתוח כלכלי והבאת מנועי צמיחה לגליל, הם המפתחות להתפתחויות נוספות – בבריאות, ברווחה, בחינוך, בתרבות ובחקלאות. יש לקדם זאת במרחב מטרופוליני כזה, שישרת ויאפשר צמיחה ומקומות תעסוקה לכלל הצפון. 
אני מתכוון לפעול לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל, לעשות כמיטב יכולתי להפסיק את ההגירה השלילית של צעירים למרכז ולפעול להענקת חיזוקים ותמריצים כלכליים לזוגות צעירים ולסטודנטים."

בנוסף, התייחס להצעתו להענקת אות ללוחמי צה"ל שחזרו מהקרבות ללא פגע: "בכוונתי לסייע, להוקיר ולעזור בכל כוחי, לאותם גיבורים שחזרו אמנם מהקרב שלמים בגופם, אך מראות המלחמה ורשמיה פצעו את נפשם"
עלינו לפעול למען נכי צה"ל ולוחמיו, משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה. אני מבקש להמשיך ולפעול למען זכויותיהם של משפחת השכול במעגלים רחבים יותר מהמעגלים המוכרים לנו, כגון: אחים שכולים, ובנות זוגם של לוחמים שנפלו בקרב. מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי להביא לקבר ישראל את חייליה שנפלו מעבר לקווי האויב.
בכוונתי לסייע, להוקיר ולעזור בכל כוחי, לאותם גיבורים שחזרו מהקרב שלמים בגופם, אך מראות המלחמה ורשמיה פצעו את נפשם ומותירים אותם להתמודדות יום יומית."

את נאומו סיים ח''כ אופיר סופר בציטוט מתוך דבריו של הרב יהודה גץ זצ''ל: "במאמרו "ארץ ישראל", כתב הרב מאיר יהודה גץ, שהיה רב הכותל, ודמות חינוכית משמעותית בחיי משפחתי, כך: 'האם נסתפק בכך שיש לה (לארץ ישראל) חזות יפה ונקיה, בניינים נהדרים, חורשות נאות וכבישים סלולים?
לא ולא. עלינו לשאוף שגם התוכן הפנימי שלה, והוא, עם ישראל היושב עליה, יהיה נאה ומשובח, ופרי הילולים של תרבות ישראל סבא, ללא חיקוי של אומות העולם, אלא שעם ישראל יהיה אור לגויים, ממלכת כהנים וגוי קדוש, וזה לא דמיון.'
אני מאמין, שחובתנו להמשיך ולהגשים את חלום הדורות, ולהצליח להקים כאן חברת מופת שתהיה אור לגויים."