האפשרות לקחת חלק במפלגת הבית היהודי

בשבועות הקרובים יסתיים איוש החברים והחברות שיטלו חלק במועצה הציבורית. במקביל לקריאה להגשת המועמדות, נעשתה פניה לאישים בעלי מעמד ציבורי על מנת שישתתפו בדיונים כחלק מהמועצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/19 21:34 יב בחשון התשפ

האפשרות לקחת חלק במפלגת הבית היהודי
מרכז הבית היהודי , צילום: כיפה

בבית היהודי פועלים במרץ לגיבוש הקמת המועצה הציבורית של המפלגה. כפי שפורסם לראשונה בכיפה, במפלגה פועלים להקמת מועצה ציבורית לדיון בנושאי הליבה. כעת, במפלגה מוציאים קול קורא להגשת מועמדות למועצה הציבורית - הקומה הבאה של הציונות הדתית. 

בשבועות הקרובים יסתיים איוש החברים והחברות שיטלו חלק במועצה הציבורית. במקביל לקריאה להגשת המועמדות, נעשתה פניה לאישים בעלי מעמד ציבורי על מנת שישתתפו בדיונים כחלק מהמועצה: העיתונאית שרה ב"ק, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, ראש העיר ירוחם, גב' טל אוחנה, יו"ר החטיבה להתיישבות, גאל גרינוולד, מייסד הפורום הדיגיטלי- שומרים על הילדים ברשת, הדוקטורנט יוסף שפייזר ועוד.

נזכיר כי בשבועות האחרונים, במקביל לסערות הפוליטיות והציבוריות, בבית היהודי החלו בביצוע מספר פעולות פנימיות בתוך המפלגה על מנת לבסס ולשמר את הקיים וכן להרחיב את הבסיס עליו יהיה ניתן לבנות קומה נוספת בתוך הציונות הדתית. 

קול קורא

קול קוראצילום: הותר לשימוש

מצ"ב 'קול קורא' למועצה הציבורית -הקומה הבאה של הציונות הדתית. יודגש כי המועצה הציבורית לא תעסוק בעניינים הפוליטיים של הבית היהודי אלא על דרכה של הציונות הדתית במרחב הפוליטי בישראל. בשבוע שעבר קיימה הועדה המכינה של המועצה הציבורית את ישיבתה הראשונה לצורך הגדרת תחומי הפעילות ותוכנית העבודה.  

שר החינוך, ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ: "המועצה הציבורית תהיה אי"ה הגוף המרכזי שיעבוד בתקופה הקרובה על סוגיות הליבה בציונות הדתית והיא זו שתתווה לנו את עקרונות העבודה ובפעילות הנגזרת ממנה לשנים הקרובות."

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך: "המועצה הציבורית עתידה להכיל חברים וחברות מכלל גווני הציונות הדתית. כל בני ובנות הציונות הדתית יוכלו להרגיש שיש יצוג להם ולעמדותיהם במועצה. זה התנאי ההכרחי להצלחתה ולהצלחת כולנו."

עידית סילמן, יו"ר נשיאות הבית היהודי: "יש לנו תפקיד היסטורי מהותי וכבד משקל ביחס לחברה הישראלית ההולכת ומתגבשת בדורות הללו בארץ ישראל. העובדה כי הציונות הדתית הינה רבת גוונים וקהלים היא יתרון והתהליך אליו אנו יוצאים מבורך. אין לי ספק כי הציונות הדתית תתגבש ותתחזק בסופו של התהליך, אחרי הכל, אנחנו חלק מעם הנצח והדרכים הארוכות הן חלק מאתנו".

מלשכתה של טל אוחנה נמסר: חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן ביקשה מטל להצטרף לשיח רעיוני רחב על עתידה של הציונות הדתית בישראל, ללא שיוך מפלגתי. ראש מועצת ירוחם רואה את עצמה שליחת ציבור ציונית, המקיימת אורח חיים דתי ותשמח להביא את תפיסת העולם הממלכתית, מזרחית וחברתית שלה לכל פורום שיבקש לקדם מדיניות. היא אינה מצטרפת למועצה ציבורית מפלגתית כזו או אחרת.