סמוטריץ' על אורי אריאל: "תרומתו להתיישבות לא תסולא בפז"

השר בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעת ברכה לאורי אריאל שהתפטר: "תרומתו להתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל לא תסולא בפז". ח"כ מוטי יוגב: "רבים עוד ילמדו מה תרמת לעם ישראל ולמדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/19 11:48 יב בחשון התשפ

סמוטריץ' על אורי אריאל: "תרומתו להתיישבות לא תסולא בפז"
ח"כ יוגב עם אורי אריאל, צילום: מועצה אזורית שומרון

לאחר ההתפטרות - מגיעות הברכות והתודות. לאחר ששר החקלאות אורי אריאל התפטר הבוקר (א') מהממשלה, ככל הנראה בשל בקשת נתניהו, מימין ומשמאל התייצבו לברך אותו.

שר התחבורה ומי שגבר על אורי אריאל בבחירות, בצלאל סמוטריץ', הגיב לדבריה של ח"כ לשעבר זהבה גלאון, שטענה כי אריאל "משקף את הפוליטיקה הקודמת של המתנחלים של עוד דונם ועוד עז". סמוטריץ' כתב בתגובה: "יהללך זר ולא פיך. תרומתו של אורי אריאל להתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל לא תסולא בפז. היא רשומה בעט ברזל בדברי ימיו של מפעל התחיה הלאומי שלנו במדינת ישראל ועוד ידובר בה רבות ללא כל ספק. אני משוכנע שעוד נכונו לו עלילות רבות בשנים הבאות ואני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יעשה".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כתב: "‏אורי אריאל הוא אחד מאנשי העשייה המפוארים שצמחו לנו בציונות הדתית. תרומתו להתיישבות בארץ ישראל היתה מהגדולות שידענו. גם כשליח ציבור אורי היה ישר דרך ונאמן לשליחותו ותרם רבות למדינת ישראל. 
אורי יקירי, ברכת ה׳ עליך, עלה והצלח".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) כתב: "אורי אריאל היקר. עם התפטרותך מתפקיד שר בישראל, אצל רבים היית שר ותהיה שר, גם ללא התואר והמשרד. רבים עוד ילמדו מה תרמת לעם ישראל ולמדינת ישראל בתחומים רבים, לחיזוק ההתיישבות ברחבי הארץ: בצפון, ביו"ש ובדרום. תודה גדולה וברכת חזק ואמץ. אני מקווה שעם ישראל עוד יהנה מכוחותיך, בעזרת ה'".

ח"כ אופיר סופר הצטרף לברכות: "תודה לשר אורי אריאל על למעלה משלושה עשורים של עשייה ציבורית למען מדינת ישראל. היתה לי הזכות לעבוד לצד אורי כמזכ''ל מפלגת האיחוד הלאומי, בתחומי ההתיישבות ובפיתוח הנגב והגליל. בהצלחה בכל אשר תפנה!"

התאחדות החקלאים פרסמה אף היא הודעת תודה, וכן קריאה למנות שר חקלאות במשרה מלאה באופן מיידי: "התאחדות חקלאי ישראל מודה לשר החקלאות היוצא, אורי אריאל, על שירותו ועל תרומתו האישית והחשובה לקידום החקלאות הישראלית.
אנחנו פונים לראש הממשלה למנות מיידית שר חקלאות במשרה מלאה. החקלאות הישראלית ניצבת בפני שורה של אתגרים וקשיים המצריכים שר שיקדיש את כל כולו להצלת וחיזוק החקלאות הישראלית. החקלאות הישראלית היא חלק מרכזי בבטחון הלאומי של ישראל, בשמירה על גבולות הארץ והבטחון התזונתי של תושביה. ישנם שורה של מועמדים ראויים לתפקיד, אנו מקווים כי מינוי שר החקלאות לא יהפוך לעוד כלי במשחק הפוליטי אלא יעשה מתוך אחריות לאומית לשמירה ופיתוח החקלאות הישראלית".