לפיד: "התגובה לטרור לא יכולה להיות בבניית התנחלויות"

יו"ר יש עתיד טען כי במידה ומדינת ישראל תפעל מול הטרור על פי תפיסת העולם של השר סמוטריץ' היא תפסיד: "הוא הציע לתת להם את מה שהם רצו להשיג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/19 17:19 ט בחשון התשפ

לפיד: "התגובה לטרור לא יכולה להיות בבניית התנחלויות"
ממשיך להתכונן לתפקיד ראש הממשלה, צילום: חן גלילי

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הסביר את המשנה הביטחונית שלו בכנס בין-לאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). 

בכנס, שעסק בביטחון לאומי, פייק ניוז והקרב על התודעה, הסביר לפיד את תפיסתו כלפי הטרור הפלסטיני:"הטרור הוא מעשה פוליטי. זה השדה שבו הוא פועל. הכלים של הטרור הם צבאיים. נשק, חומרי נפץ, מודיעין, אבל הפעולה שלו היא פעולה פוליטית ותקשורתית. מטען הצד האמיתי שהוא מצמיד לחברה הישראלית, היא החרדה. אם הוא מפעיל את מרעום הפחד, הוא ניצח. אם הוא משנה את המדיניות שלנו, הוא ניצח. אם אנחנו נותנים לו לקבוע את המהלך הפוליטי, זה מה שהוא רצה."

עוד אמר יו"ר יש עתיד: "התגובה לטרור לא יכולה להיות בקלפי, לא יכולה להיות במסדרונות המשא ומתן, לא יכולה להיות בבניית התנחלויות, לא יכולה להיות בשינוי החוקים. לעשות מהלך פוליטי כתגובה לטרור, זה לתת לו לנצח. לא לעשות מהלך פוליטי בגלל הטרור, זה לתת לו לנצח. התגובה לטרור לא יכולה בשום מקום מלבד בשדה הקרב. זה מאבק סיזיפי. אין לו סוף. אין בו רווח פוליטי. אבל כל דבר אחר הוא נצחון לטרור ואנחנו לא ניתן לטרור לנצח."
 
לפיד ציין בנאומו מספר דרכים שבהן הטרור מצליח להשיג מטרות פוליטיות: "מה שאסור, הוא לתת לטרור לשנות לנו את המדיניות. אחרי הרצח הנורא של רינה שנרב, באוגוסט האחרון, השר בצלאל סמוטריץ', חבר הקבינט, עלה לשידור ואומר שצריך לפרק בתגובה את הרשות הפלשתינית. זה בדיוק מה שהטרור מנסה להשיג. הוא הציע לתת להם את מה שהם רצו להשיג. אם הטרור מכתיב לנו את המדיניות, הוא מנצח."