רבנים בכירים לצמרת המשפטית: הורו לחקור את הדלפות החקירות

רבני הציונות הדתית שיגרו מכתב לבכירי מערכת המשפט בבקשה להפסיק את ההדלפות לתקשורת בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה: "מודאגים מאוד מאבדן אמון הציבור במערכת המשפט והאכיפה שהולך וצובר תאוצה"

חדשות כיפה איתן אילן 06/11/19 20:16 ח בחשון התשפ

רבנים בכירים לצמרת המשפטית: הורו לחקור את הדלפות החקירות
הרב שמואל אליהו. מיוזמי המכתב, צילום: אלישמע סנדמן

בכירי הציונות הדתית ומנהיגיה, הרב חיים דרוקמן,הרב שבתי סבתו, הרב אלי סדן והרב שמואל אליהו פונים במכתב לראשי מערכת המשפט בבקשה לחקור את ההדלפות הנשנות מחקירותיהם של המעורבים בתיקי ראש הממשלה. במכתב הממוען לנשיאת בית המשפט העליון, השר לביטחון פנים, שר המשפטים, והיועץ המשפטי לממשלה, מבקשים הרבנים ל'תקן את מה שצריך' כלשונם כדי להשיב את אמון הציבור במערכת המשפטית. הרבנים מתארים תחושה שאין בירור הצדק לשמו אלא רדיפה פוליטית.


להורדת הקובץ

"אנו רואים בכאב גדול את ההדלפות לעיתונות ואת התקלות באופן ההתנהלות של גופים אלו שאתם אחראים עליהם, ומודאגים מאוד מאבדן אמון הציבור במערכת המשפט והאכיפה שהולך וצובר תאוצה", כותבים הרבנים.
"חקירת ראש הממשלה היא כמובן דבר לגיטימי, אבל בתנאי שהיא מתנהלת בדיסקרטיות ובאופן הראוי, כדי לשמר על כבודה של המדינה ועל כבודו של ראש ממשלה מכהן, אשר כל זמן שלא הורשע בבית המשפט, הוא נחשב לאדם נקי כפיים.
אנו מחנכים את תלמידינו במשך שנים לתת אמון במדינה ובמערכת השלטון שלה, אבל מה שהם חווים בתקופה האחרונה, ובמיוחד התיאום הלא ראוי בין חוקרים ובין עיתונות, יוצר תחושה קשה שאין כאן בירור הצדק לשמו, כי אם רדיפה בעלת צביון פוליטי דבר שממוטט את כל החינוך לגישה ממלכתית, ישרה ומכבדת.
אנו פונים אליכם בבקשה דחופה ביותר לא להמתין אפילו יום אחד, כי אם לפעול באופן נמרץ לתקן את מה שצריך, כדי שכבודה של המדינה, כבודו של ראש ממשלה והאמון במערכות האחראיות על החוק יושבו למקומם", כך לשון המכתב.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן