סמוטריץ' דורש: ועדת בדיקה על התנהלות מערכת המשפט

שר התחבורה דורש משר המשפטים אוחנה להקים ועדת בדיקה בראשות שופט, במטרה לבדוק את התנהלות המערכת המשפטית, על רקע החשיפות מחקירתו של ניר חפץ וההדלפות מהחקירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/19 12:08 ח בחשון התשפ

סמוטריץ' דורש: ועדת בדיקה על התנהלות מערכת המשפט
השרים סמוטריץ' ואוחנה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות חשיפת תמלילי חקירת ניר חפץ, מקורבו של נתניהו, פנה אמש (ג') שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה שימנה וועדת בדיקה חוקרת בראשות שופט בדימוס.

סמוטריץ' כתב כי "כאזרח מן המניין אני חייב לומר כי אני מודאג. אני מודאג ממציאות בה נראה כי גורמי אכיפת החוק, אלו שבידם הפקידו אזרחי ישראל את הכוח לחקור ולהעמיד לדין, משתמשים בו לרעה. נראה כי אין הם בוחלים בשום אמצעי להשגת המטרות שסימנו לעצמם, תוך פגיעה בזכויות אזרח ונחקר מינימליות ובטוהר ההליך המשפטי. 

עוד הוסיף סמוטריץ' כי "'אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים', והמערכת וראשיה אינם מסוגלים לבצע את הבקרות הפנימיות הנדרשות ולתקן את הטעון תיקון. ייתכן כי הדבר נובע מכך שהם חשים מותקפים, ועל כן הם מתקפדים יותר ויותר בתחושת מגננה, שאינה מתאימה למערכת המחוייבת בשקיפות ובמתן דין וחשבון לציבור ולנבחריו".

בסיום כתב שר התחבורה: "דווקא בימים אלה, הציבור  נושא אלינו עיניים, ובייחוד אליך, לשר המשפטים, שהמערכות הללו  על הפגמים נמצאות תחת אחריותו.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן