כחלון: "לא יודע איך יוצאים מהפלונטר, אבל אני קורא לצאת ממנו"

שר האוצר התייחס למצב הפוליטי ביום עיון לאגף תקציבים ואמר כי הוא לא רואה פתרון למצב הפוליטי במדינה - חוץ ממשלת אחדות. "לא יודע אם ממשלת אחדות זה דבר טוב - אבל המצב הפוליטי מוביל אותנו לשם"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 05/11/19 16:39 ז בחשון התשפ

כחלון: "לא יודע איך יוצאים מהפלונטר, אבל אני קורא לצאת ממנו"
שר האוצר משה כחלון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ג') למצב הפוליטי ביום עיון לאגף תקציבים בירושלים ואמר כי הוא לא רואה פתרון אחר חוץ ממשלת אחדות. "כל גוש רצה להקים ממשלה, לא הלך. צריכים להבין: אף אחד לא ניצח פה".

"יש פלונטר שאני לא רואה איך יוצאים ממנו", אמר שר האוצר כחלון והוסיף, "אבל אני קורא לצאת ממנו. אם יהיו בחירות נוספות תהיה אותה תוצאה. לא יהיה גוש גדול של 68-70. אז בואו נעשה כאילו עשינו עוד בחירות ונקים ממשלה. בחירות רביעיות כבר לא יעבוד. כל גוש רצה להקים ממשלה, לא הלך. צריכים להבין: אף אחד לא ניצח פה". 

כחלון אמר כי התוצאה היא תוצאה של שוויון וכי בתיקו מתחלקים בנקודות. "אז כל אחד יבוא לציבור שלו, יגיד מאוד רציתי, אבל אי אפשר. אין אמירה ציבורית יותר ברורה ויותר צועקת מאשר ממשלת אחדות. הציבור אמר את דברו, תלכו ביחד. תשאלו אותי אם ממשלת אחדות טובה? אני לא יודע. לא כיהנתי בממשלת אחדות ואני לא יודע אם זה ממשלת שיתוק או ממשלה שתפעל, אבל המצב הפוליטי מביא אותנו לשם". 

שר האוצר הוסיף ואמר כי אסור למדינה להגיע למצב שההישגים הכלכליים שבממשלה עבדו עליהם ירדו לטמיון בגלל בעיות פוליטיות ובעיות של אגו. "המצב בפעם הבאה לא ישתנה. צריך להתחבר לאחדות, מנהיגים צריכים  להתנצל בפני הבוחרים להגיד שניסינו להקים לבד ולא הצלחנו, וליצור את הממשלה הכי טובה שיכולה להיות למדינת ישראל".