בתמורה לתיק המשפטים? שקד נפגשת עם בכירים בכחול לבן

בכחול לבן מציעים ליושבי ראש הימין החדש לחבור לממשלתם תמורת תיק המשפטים ותיק בכיר נוסף שאינו תיק הביטחון. במקביל בנט צפוי להיפגש עם נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 20:36 ה בחשון התשפ

בתמורה לתיק המשפטים? שקד נפגשת עם בכירים בכחול לבן
נפתלי בנט ואיילת שקד. ימשיכו יחד?, צילום: פלאש 90

למרות ההצהרות כי גוש הימין חזק ויציב, לחדשות 13 נודע כי יושבת ראש הימין החדש, ח"כ איילת שקד, נפגשת בימים האחרונים עם שורת בכירים בכחול לבן כאשר חלק מהפגישות מתקיימות במזנון הכנסת. ההצעות של כחול לבן לראשי הימין החדש, נפתלי בנט ושקד, הן תיק המשפטים ותיק בכיר שאינו שר הביטחון.

במקביל, ח"כ נפתלי בנט צפוי להיפגש מחר (ב') בצהרים עם ראש הממשלהנתניהו. ראש הממשלה שוקל למנות את בנט לשר כבר בממשלה הקרובה, והפגישה בין השניים צפויה לעסוק בנושא. מנגד, בכירים בליכוד יוצאים נגד ההצעה של נתניהו למנות את בנט לתפקיד שר הביטחון: "תיק הביטחון חייב להישאר בליכוד. נתנגד לכניסת בנט ושקד למפלגה, בטח לא כמשוריינים".

נזכיר כי כל חברי הגוש חתמו כי הם אינם יישאו וייתנו מול כחול לבן באופו עצמאי, אלא יערכו אותו כגוש של 55 חברי סיעות הימין. ראשי הבלוק מינו את שר התיירות יריב לוין ואת ח"כ זאב אלקין לדון עם כחול לבן בשמם. מאז קיבל בני גנץ את המנדט מקפידים חברי הימין לחזור על הצהרות הנאמנות לנתניהו, אולם נראה כי מאחורי הקלעים מסתמן תרחיש אחר למדי. 

הבוקר אמרה שקד בראיון לגל"צ כי החרדים צריכים להתפשר: "בסקרים רואים שהציבור לא רוצה מערכת בחירות שלישית ואם חס וחלילה נגיע לשם, שלטון הימין בסכנה. בסבירות לא מבוטלת השמאל יעלה לשלטון, מה שנקרא "מלא מלא"".