גדעון סער יתבע את יאיר נתניהו?

לאחר פרסום תמליל חקירת בנו של ראש הממשלה, בה כינה את ח"כ סער 'אנס', פנה סער ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להעביר אליו את תמלילי החקירות, לצורך 'הגנה על שמו הטוב'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/10/19 09:05 א בחשון התשפ

גדעון סער יתבע את יאיר נתניהו?
גדעון סער, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם גדעון סער צפוי לתבוע את בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, על כך שכינה אותו 'אנס'? מתמלילי חקירות בנו של ראש הממשלה בתיק 4000, שפורסמו אמש בחדשות 12, עולה כי נתניהו תקף ישירות את ח"כ גדעון סער, והאשים אותו באונס.

יאיר נתניהו אמר בחקירתו כי "את גדעון סער שאנס את המזכירה שלו וסידר לה תפקיד כדי שתשתוק, ואתם יודעים את הסיפור עם גדעון סער, אתם לא חוקרים כי זה לא מעניין". כך מהתמלילים שפורסמו אמש.

הבוקר (ד') פרסם עמית סגל כי סער פנה, באמצעות עו"ד עופר חנוך, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה שינחה את גורמי החקירות להעביר אליו את קטעי התמליל של נתניהו מחקירתו, שבהם "העליל עליו עלילת שקר בדויה שלא היתה ולא נבראה". על פי הדיווח, ח"כ סער טוען כי החומר נדרש "לצורך הגנה על שמו הטוב".

עם זאת, ככל הנראה סער לא יוכל לעשות שימוש בחומרי החקירה, גם אם יועברו לידיו. על פי פרשנית 'גלובס', טל שניידר, לא ניתן להגיש תביעת לשון הרע על דברים הנאמרים תוך כדי עדות, כי הם חוסים תחת הגנה מפני תביעה, כך שסער לא יוכל לתבוע דיבה את יאיר נתניהו.