תנועת הריבונות לנתניהו וגנץ: ריבונות בבקעת הירדן כקו יסוד לממשלה

תנועת הריבונות דורשת מראש הממשלה ומיו"ר 'כחול לבן' לכלול בקווי היסוד של ממשלת האחדות, אם תקום כזו, את מימוש ויישום הבטחותיהם להחלת ריבונות ישראל בבקעת הירדן.

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 20:08 ל בתשרי התשפ

תנועת הריבונות לנתניהו וגנץ: ריבונות בבקעת הירדן כקו יסוד לממשלה
ראשי תנועת הריבונות, נדיה מטר ויהודית קצובר, צילום: גרשון אלינסטון

במכתב ששיגרו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר 'כחול לבן', חבר הכנסת בני גנץ, קוראות ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, לשניים לכלול בקווי ממשלת אחדות, אם תוקם כזו, את החלת הריבונות על בקעת הירדן, כפי שהתחייבו שניהם בימים שטרם מערכת הבחירות האחרונה.

במכתבן מצטטות השתיים את דבריהם של נתניהו וגנץ אודות חשיבותה של בקעת הירדן והכורח ההיסטורי והביטחוני בפיתוחו של האזור ובהחלת החוק הישראלי עליו. לדבריהן יישום צעד הריבונות בבקעה דווקא על ידי ממשלת אחדות יבטא היטב את הקונצנזוס הישראלי הרחב התומך במהלך זה של ריבונות על בקעת הירדן.

"הבטחתך החגיגית", כותבות קצובר ומטר לנתניהו, "שניתנה ביום ה-10.9.19 ולפיה תחיל את ריבונות ישראל על בקעת הירדן לאחר הבחירות הפיחה רוח רעננה בקרב אזרחי ישראל, רוח של שיבה אל ערכי הציונות הבסיסיים של חיזוק האחיזה בארץ ישראל וביצורה הביטחוני של מדינת ישראל". 

קצובר ומטר מציינות כי אף יו"ר כחול לבן בני גנץ הכריז כי "בקעת הירדן תהיה בשליטת ישראל לעד", והבטיח: "נציג תכנית לאומית לפיתוח הבקעה". עוד קבע אז גנץ כי "הבקעה היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל. היא לעד תהיה בשליטה שלנו. יש לזה חשיבות אסטרטגית עצומה", כך ציטטו אותו במכתבן.


"הכרזת הנאמנות של שניכם לבקעת הירדן מהווה ביטוי ברור לקונצנזוס ישראלי רחב ביותר ולשיבה אל ערכי הציונות הבסיסיים ביותר של חיזוק האחיזה בארץ ישראל וביצורה הביטחוני של מדינת ישראל", כתבו השתיים למנהיגים והוסיפו כי "בימים אלה של שסע ומחלוקת בעם אנו סבורות כי מהלך דרמטי והיסטורי של החלת ריבונות ישראל על הבקעה ילכד סביבו את רובו המוחלט של העם בישראל. בכוחכם לעשות זאת, וחשוב שהדבר ייעשה דווקא בממשלת אחדות. משום כך אנו קוראות לכם לכלול בקווי היסוד של הממשלה הבאה את יישום הבטחתכם להחלת ריבונות ישראל בבקעת הירדן".

בתנועת הריבונות מציינים כי לפי שעה לא הגיעה תגובה מלשכותיהם של שני המנהיגים. קצובר ומטר מוסיפות ומדגישות כי החלת הריבונות בבקעת הירדן אינה תכלית הדרישה לריבונות, אלא החלת ריבונות ישראלית מלאה על כל חלקי ארץ ישראל. עם זאת הן מוצאות ערך מיוחד בריבונות על הבקעה כצעד ראשון לקראת ההמשך. "אין לראות בהחלת ריבונות בבקעה סוף פסוק, אלא צעד ראשון בדרך להגשמת חזון הריבונות המלא הכולל את ריבונות ישראל על כל מרחבי ארץ ישראל. לעת הזאת ניצבת בפני ההנהגה הזדמנות לצעד ריבוני משותף ומשמעותי, גם אם מדובר רק בראשיתו של נתיב הריבונות".