ניצן ומנדלבליט: "איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה"

פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עונים בתגובה משותפת למתקפת שר המשפטים על הפרקליטות: " מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 19:52 ל בתשרי התשפ

ניצן ומנדלבליט: "איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה"
פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

לאחר המתקפה של שר המשפטים על הפרקליטות,  פרקליט המדינה, שי ניצן והיועמ"ש אביחי מנדלבליט מפרסמים תגובה משותפת: "אנו מצרים מאד על דבריו של שר המשפטים הערב. אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי. מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר".

הפרקליט המדינה והיועמ"ש הוסיפו כי "עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

ניצן ומנדלבליט, אף שלחו לפרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי, מכתב תמיכה בעקבות דבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה. במכתב, שהופנה לכל הפרקליטים במחוז, נכתב כי "אנו מביעים צער עמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם, ולצערנו רק הולכות ומתגברות בימים אלה. יש לשנינו אמון מלא בכם. התעלמו מההתקפות, ההשמצות וההכפשות".

בכך מציגים פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה חזית אחידה בהתנהלות מערכות אכיפת החוק, זאת לעומת בקשתו של אוחנה מהיועמ"ש לבחון את ההדלפות בתיקי נתניהו מצד הפרקליטות

 

 

התבטאויותיו של אוחנה גררו תגובות נוספות במערכת הפוליטית. ח"כ בוגי יעלון (כחול לבן) כתב בטוויטר: "שר משפטים מטעם, בממשלת מיעוט זמנית, תוקף באופן מופקר, את משרתי הציבור במערכת המשפטית הממלכתית, ומסית נגדם. שליחיו של נתניהו הטרידו והפעילו לחצים על עד מדינה, ושריו מגינים על התנהגות עבריינית זו!  לאן עוד נתדרדר בגלל הסתבכויותיו של נתניהו? עיתונאי כבר הותקף בגלל ההסתה - תורם של הפרקליטים? הוא מדבר על אחדות וממשיך בשיסוי ובהסתה. הוא מוכיח, שאיתו זה לא יילך!", כך יעלון.

עפר שלח, חברו למפלגה כתב: "שר המשפטים אוחנה מסמל את ימי הדמדומים של נתניהו. מאז שנכנס לתפקיד הוא עוסק בעיקר בהתקפות על המערכות עליהן הוא מופקד, בשליחותם הגלויה של יושבי המעון בבלפור. כהונתו מביישת את קודמיו ואת המהות של להיות שר בישראל"