מתחילים לעבוד: ח"כ אבי ניסנקורן מונה ליו"ר הוועדה המסדרת

יו"ר ההסתדרות לשעבר מונה לעמוד בראש הוועדה המסדרת של הכנסת, לאחר שגנץ קיבל את המנדט להרכבת הקואליציה. הוא מחליף בתפקיד את ח"כ מיקי זהר מהליכוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/10/19 15:42 כה בתשרי התשפ

מתחילים לעבוד: ח"כ אבי ניסנקורן מונה ליו"ר הוועדה המסדרת
הוועדה המסדרת של הכנסת, בכנסת הקודמת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכחול לבן מתחילים לעבוד. לאחר שיו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ, קיבל את המנדט להרכיב את הממשלה, גם יו"ר הוועדה המסדרת בכנסת מתחלף. לאור זאת, בכחול לבן הודיעו היום (ה') ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין כי יו"ר הסיעה, ח"כ אבי ניסנקורן, מונה מטעמה לעמוד בראש הוועדה המסדרת בכנסת. ניסנקורן יחליף בתפקיד את ח"כ מיקי זהר (הליכוד), שמכהן למעשה מאז השבעתה של הכנסת הקודמת, באפריל האחרון.

ח"כ ניסנקורן, לשעבר יו"ר ההסתדרות ומי שמועמד מטעם כחול לבן לכהן כשר האוצר בממשלה, מסר כי לאור השיתוק המתמשך בעבודת הכנסת, יפעל לקיום דיונים בנושאים מהותיים וכן כי יבחן בתיאום עם סיעות הבית את הקמתן של מספר ועדות נוספות שיתנו מענה לצרכים הציבוריים השונים.

הסיבה להחלפתו של זהר בניסנקורן, היא חוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון, כי עם העברת התפקיד להרכבת הממשלה על נציג של סיעה אחרת, ראשות הוועדה המסדרת תועבר לידי נציג הסיעה של חבר הכנסת שעליו הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב את הממשלה. 

אבי ניסנקורן

אבי ניסנקורןצילום: פלאש 90

מדוברות הכנסת נמסר כי החילופין בראשות הוועדה, אינם טעונים הצבעה בוועדה או אישור מליאת הכנסת. ח"כ ניסנקורן החל לכהן בתפקיד יו"ר הוועדה ממועד מסירת ההודעה. עוד מסרו בדוברות הכנסת, כי במידה ונציג סיעת כחול לבן לא יצליח להרכיב ממשלה, ותעלה בקשה להחליף את יו"ר הוועדה, היועץ המשפטי של הכנסת קבע כי חברי הוועדה יבחרו יו"ר ועדה בהצבעה במליאת הוועדה. 

הוועדה המסדרת היא הוועדה העיקרית הפעילה בכנסת, כל עוד לא מושבעת ממשלה, ותפקידה לנהל את עבודת הכנסת השוטפת עד שתושבע ממשלה וייבחרו הוועדות הקבועות. לאור הבלאגן הפוליטי בו שרויה המדינה מאז הבחירות הקודמות, לוועדה ולעומד בראשה תפקיד מרכזי בפעילות הפוליטית, עד להשבעת הממשלה.