ליברמן: "נתניהו מוביל לבחירות. בכירי הליכוד כבר מספידים אותו"

יו"ר ישראל ביתנו טוען כי נתניהו לא מעוניין בהקמת ממשלה, וסירב לנהל מו"מ עם ישראל ביתנו. עוד טען כי "בכירי הליכוד כבר מספידים וקוברים את נתניהו, הם עמוק בתוך הפריימריז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/19 08:45 כד בתשרי התשפ

ליברמן: "נתניהו מוביל לבחירות. בכירי הליכוד כבר מספידים אותו"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"נתניהו מדבר על ממשלת אחדות ומוביל לבחירות חוזרות". כך אומר הבוקר (ד') יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בראיון לכאן 11, לאחר שראש הממשלה החזיר את המנדט לנשיא. לדברי ליברמן, "הראיה לכך זה הסירוב שלו לנהל משא ומתן עם ישראל ביתנו. הרי אנחנו פנינו קודם כל לליכוד בכתב וביקשנו לפתוח במשא ומתן קואליציוני, לא זכינו לשום תגובה, פשוט התעלמות מוחלטת".

יו"ר ישראל ביתנו טוען כי נתניהו לא רוצה שתקום ממשלה: "הוא רוצה למשוך זמן מתוך אינטרסים אישיים שלו, אין לו שום עניין בהקמת ממשלה אמתית. לכן אני חושב שצריך לחכות שאותה תחזית של הפרופסור לענייני ליכוד דוד ביטן תתממש – והגושים יתחילו להתברר.

"כולם מבינים שמערכת בחירות נוספת לא תשנה את יחסי כוחות" הוסיף ליברמן על האפשרות לקיומן של בחירות בפעם השלישית.

מי שסירב להיכנס למממשלת נתניהו בקיץ האחרון, מה שהוביל בסופו של דבר לפיזור הכנסת, טוען כי בליכוד כבר הפנימו שעידן נתניהו מגיע לסיומו, ובכירי הליכוד נערכים לפריימריז: "אנחנו רואים שכל בכירי הליכוד כבר על קו הזינוק לפריימריז, אמנם חלק מהם משלם מס שפתיים ומוסיפים אחרי עידן נתניהו, בפועל הם כבר פועלים ומספידים וקוברים אותו, גם ניר ברקת, גם ישראל כץ וגם גדעון סער, כולם הודיעו שהם כבר נמצאים במירוץ. הם לא רק אומרים, מי שרואה את המפגשים שלהם עם חברי המרכז, עם ראשי ערים מטעם הליכוד, מבין שהם כבר עמוק בתוך המירוץ".

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בתגובה לדברי ליברמן:  "לא דובים ולא יער, עוד שקרים ובניית אליבי להליכה עם איימן עודה ומפלגות השמאל".