שקד: "לא ננהל מו"מ עצמאי"

יו"ר הימין החדש אמרה כי מפלגתה תגיע לשיחות עם כחול לבן, אך תבהיר כי לא תנהל משא ומתן עצמאי אלא ביחד עם גוש הימין. עוד אמרה כי בחירות נוספות יהיו "דבר מיותר ומזיק"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/10/19 10:19 כג בתשרי התשפ

שקד: "לא ננהל מו"מ עצמאי"
איילת שקד, צילום: כיפה

מאז הפיצול הרשמי בין ימינה והימין החדש, רבים תהו האם בנט ושקד מתכננים עריקה או לפחות פזילה לעבר ממשלה בראשות בני גנץ. ח"כ איילת שקד מבהירה הבוקר, לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה על בני גנץ, הצפויה היום או מחר, כי מפלגתה היא חלק מ'גוש ה-55', וכי לא תנהל מו"מ עצמאי עם כחול לבן.

בחשבון הטוויטר שלה כתבה שקד: "בתשובה לשאלות רבות שאני מקבלת: אם נוזמן לפגישה עם גנץ בוודאי שנבוא אך נבהיר לגנץ שחבל על בזבוז הזמן וכדאי להתחיל לנהל משא ומתן מול נציגות הגוש. הימין החדש לא ינהל מו"מ עצמאי".

עוד הוסיפה שקד כי בחירות בפעם השלישית יהוו נזק: "בחירות נוספות הן דבר מיותר ומזיק, איינשטיין הגדיר שיגעון שחוזרים על פעולה שוב ושוב ומצפים לקבל תוצאה שונה".

על פי דיווח אמש בכאן 11, גנץ, שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ריבלין, צפוי להזמין את נתניהו לפגישה בארבע עיניים, וראש הממשלה צפוי להגיע אליה. עוד דווח כי גנץ יפנה גם למפלגות גוש הימין; ימינה, הימין החדש, ש"ס ויהדות התורה, שהצהירו פעמים רבות כי הן חלק מ'גוש ה-55', יחד עם הליכוד.

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש בסרטון שפרסם: "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. במהלך השבועות האחרונים עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן, לצערי הוא סרב. הוא סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, אחר כך סרב לשלוח את צוות המשא ומתן שלו ולבסוף סירב לדון במתווה שהצעתי".